Keramik iFokus

Keramik

Etikettövrigt
Läst 1619 ggr
solei
0

foto

Hej ! Jag har lagt in bilder på lite alster från mina hyllor.Kändes lite modigt. Ha en bra helg!

troll
0

Fina grejer du gör. Framförallt din skulpturer tycker jag mycket om. Trevlig helg,

Marie

solei
0

Tack Marie, roligt att höra.

Bruzapetra
0

Jättefina saker solei!! Vilken oerhört häftig skulptur med ägget! Jag tyckte det var fina brukssaker med, vad har du för lera i den stora skålen? hur fin som helst:)

solei
0

Ägget ,syns inte så bra, men det kallar jag urprimalskriket. Ägget är stämplat utanpå! Vem kom först hönan eller ägget-travestering.ja-ja. Leran är Fuchs R2505. Vad kul med så här positiva kommentarer, själv är jag nästan aldrig nöjd, så kass på glasyrer. Tack igen!

Bruzapetra
0

Jag tycker du ska vara mer än nöjd! Själv skulle jag aldrig i världen få till så proffsiga skulpturer!"!! Jag blir jätteimponerad, kan inte ens få till en liten tjock gris:))) Tack för lernamnet, tyckte den vare supersnygg är det stengods, var köper du den?

Mvh Petra

solei
0

Nu blev jag lite tveksam om vilken skål Du menar, kanske menar Du den ringlade?Leran köper jag genom cebex. Allt är stengods.Många av mina stora är gjorda av återvunnen blandade lerorGlad

Bruzapetra
0

Ja, det var kanske den, den fjärde bilden, är den verkligen ringlad?! Ursäkta lertjatet men jag är inne i en "titta på alla leror" period, letar efter den med stort L.:)

solei
0

den 4:e är drejad i R2505. Jag har järnoxid på kanten och elfenben matt glasyr. Det blir rätt så bra, tycker även jag.

Bruzapetra
0

Ja, skitsnyggt! Enkelt och klassiskt, det gillar jag bäst. Är det färdig köpeglasyr menar du?

solei
0

ja, köpt på cerama.

Bruzapetra
0

Tack Solei!

april24
0

Fantastiska grejer du har gjort tycker jag./Monica

GulleboKeramik
0

Tack solei, för att jag fick se dina bilder. Du är jätteduktig… speciellt fascinerad är jag av tekannor, skulle vilja försöka ge mig på att dreja en sådan nån gång… men jag vet inte riktigt hur man gör. Det löser sig kanske efter hand. Gillade verkligen dina gubbar som bröt sig ur krukan… kul och "upprörande"…