Keramik iFokus

Keramik

Etiketterförsäljningmarknadsföring
Läst 2245 ggr
Bruzapetra
0

Visitkort

En liten fråga…

flera har frågat efter visitkort, vilket jag inte har och undrar var och hur ni gör era? Vad bör det kosta, eller gör ni kanske själva?

Mvh Petra

zzaga
0

Hellojs

Jag kollade runt lite innan och hittade vistaprint. Man kan välja enligt förlagor eller skicka in eget alternativ. Kan man lite PS så är det lätt att göra en egen och det kostar inget extra.

Lycka till:)

/S

lotta2
0

Lustigt, just när jag satt och höll på med designen på mina visitkort så sitter jag och uppdaterade just  keramik i fokus och ser ditt inlägg om visitkort…Festligt! Ja, jag sitter och gnetar och försöker få ihop en snygg design. Inte helt lätt tycker jag. Men jag hade tänkt printa ut själv.

xarfez
0

jag har använt vistaprint och du kan få många till ett billigt pris, där finns tom färdiga designer. enda nackdelen är att det står vistaprint på baksidan (pga det låga priset)

Bruzapetra
0

Tack för tipsen! Det får bli ett hemmabygge att skicka till vistaprint helt enkelt. Vad använder du för program Lotta? Hade tänkt använda mig av skylten jag har på butiken som logga. Finns det nåt fantastiskt enkelt program där jag kan göra en oval med text och kanske rita dit resten? Det låter som om jag inte kan nåt om data och det kan jag inte heller:)) Håller på att fundera ut hur jag ska fixa till en hemsida också utan att bli barskrapad. Det måste vara jättesvårt att fixa en själv!!

Ulla
0

Datorn iFokus har Johan börjat med en kurs för den som vill lära sig göra hemsidor själv. Jag vet inte hur den är, men du kan väl titta in dit.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

lotta2
0

Jag hittade Microsoft Publisher som jag hade i datorn. Det var ganska enkelt med lite olika mallar man kan kika på och använda och göra om så det passar.

Ulle
0

Jag har dåliga erfarenheter av Vistaprint. Billigt, javisst, men ingen vidare kvalitét. Dessutom blir man spammad av dem sen. Jag får säkert 4 mail om dagen från dem.

Det allra bästa är att köpa färdigperforerade visitkortsark i bokhandeln och skriva ut dem själv (om man har en någorlunda bra skrivare, vill säga…). Det gjorde jag och jag är jättenöjd.

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

poja
0

Passa på ifall ni är ute och reser. Jag lät trycka mina när jag var i Sri lanka. Mkt billigt! Även annat, t. ex råmaterial ( koboltoxid, tennoxid m. m) mkt billigare än här. Många har ju Asien som resmål idag, så passa på.

Keraleij
0

Jag gör själv och printar ut. Har skaffat en vaxskrivare som nästan ger tryckkvalitet och som klarar upp till 300 g papper. En bra sak med att göra själv är att man kan variera sig mer. Jag har olika bilder på mina kort och så kan kunden välja efter vad de gillar.

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

avalon
0

Jag tycker absolut att man kan göra själv. Photoshop tycker jag fungerar bäst, men man kan nog t.o.m göra i word som ju dom flesta har. Jag kan inte heller jättemycke om bildredigering men jag fick hjälp av min syster att komma igång och sen var det ganska lätt att göra en snygg (enkel) design själv. Du känner säkert någon som kan lite iallafall, Petra, som kan visa grunderna lite snabbt så kan du nog göra själv. Sen beror det ju på vad man har för skrivare, om man vill skriva ut själv eller skicka till vistaprint. Jag har aldrig haft några problem med dem, och aldrig fått några reklammail efteråt. Man väljer själv när man gör beställningen om man vill ha reklam ifrån dom sen.

Det är ju bra att ha kort, för som sagt var så är det många som frågar, och det är inte kul att börja skriva upp telefonnummer på nån liten lapp isåfall. Hemsida är ju oxå bra, men svårare att göra själv.

troll
0

Jag gjorde mig hos trycksakstorget och blev mycket nöjd. Jag skickade in en egen disigne och fick dem precis som jag ville.Tidigare gjorde jag själv och det såg mer "hemgjort" ut.

Jag letar efter om man kan göra ovala klisterlappar någon stans som inte kostar en hel förmögenhet. Vill ha små fina lappar att sätta på paketen eftersom många kunder köper just presenter. Är det någon som har några tips! Skulle gärna vilja göra dem själv om det går.

Lerklutten
0

Jag har gjort egna visitkort, köpte ett program för datorn och färdiga perforerade A-4-ark, det var jättelätt att fixa det själv!

/Ingela

—-
Spana in: Keramiklerklutt på Instagram

zzaga
0

7

Ang. Vista print så kan man välja om man vill att det ska stå vista print på baksidan av korten eller inte (det är billigare om man har deras logga där). Mina kostade 294:- med moms för 500 st. Jag tvivlar på att man kan göra det billigare hemma, åtminstånde med tanke på hur mycket mina färgpatroner kostar… Om man sedan beställre via ett hotmailkonto kan man välja att sätta dom på anti spam listan så slipper man deras reklam:)

Tifosi
0

Hej det här får väl bil mitt första inlägg. Man måste skriva 3:-) Vista Print har jag provat. Jag håller med zzaga. Undvik dom billigaste med reklam på dom lite dyrare är jättefina.

Bruzapetra
0

Tack igen för allabra tips! Saga, det tyckte jag var ett bra pris! Trodde nog det skulle vara dyrare. Jag har ingen skrivare heller så det sket sig direkt:) Då ska det bara designas lite då:)

zzaga
0

15

Ja, jag tycker det är rätt billigt. Jag tog min på långsam leverans (det skulle ta ca 21 dagar enligt det man fyller i), men korten kom efter nån vecka i alla fall. Jag har två färgs tryck , ingen logga på baksidan, gjorde desigen själv och har andvänt glansigt papper.

Lycka till med trycket:)

/S

Vavrakeramik
0

Jag har satsat på visitkorten och låtit en god vän som är bra på sånt designa dubbla kort. På ena sidan ett vackert rakubränt hjärta, på andra sidan alla kontaktuppgifter mm. Det funkar bra. Tror det är viktigt med ett proffdigt intryck. Jag lät trycka upp på ett tryckeri, minns dock ej kostnaden men att jag tyckte det var mycket pengar. Innan dess hade jag gjort egna´som jag skrev ut på skrivaren o skar med en liten skärmaskin. Undvik sax- det blir aldrig rakt.

abbis
0

Tror oxå på ett proffsigt intryck…Det är ändå billig marknadsföring jämfört med annonser,tryckta kassar ,ettiketter mm mm

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Denna kommentar har tagits bort.
KeramikeniSkredsvik
0

Jag har fått visitkort, presentationsfolder(för handfaten) och hemsida designade så att det tydligt syns att allt hör ihop. Jag tror också att det är viktigt att ge ett proffsigt och seriöst intryck. Både visitkort och presentationsfolder är tryckta digitalt. 500 visitkort kostade ca 700 plus moms, och 500 foldrar (A6-format, 4-sidigt tryck) kostade ca 3000 plus moms.
/Sofia

abbis
0

Vilket tryckeri va det som gjorde foldern…? Det åter billigt! Kan vara intressant!

abbi

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

KeramikeniSkredsvik
0

Jag begärde in offerter från närliggande tryckerier, till slut så föll valet på Arkitektkopia. Inte för att dom var billigast, utan för att jag vet att dom finns över hela landet - och då kan dom väl inte vara dåliga resonerade jag. Jag tror att det är viktigt att man åker till tryckeriet och hälsar på, och pratar med den som ska trycka - så att personkemin stämmer och så att man är helt överens om vad som ska göras. Vanligt 4-färgs offset-tryck är dyrt för små mängder men blir sedan snabbt billigare och billigare (om man räknar ut styckepriset) ju fler man trycksaker man beställer på en gång. Digitaltryck har mer samma styckepris oavsett antal. Så vad man ska välja beror på antalet man ska ha. Begär även lite olika prover från tryckerierna, och även referenser till deras kunder.
/Sofia

Vavrakeramik
0

Din hemsida är stilren och ser seriös ut. Ett plus också för att du lagt ut lite priser!

Bruzapetra
0

Har nån här ett ungefärligt pris för att få en hemsida gjord?

KeramikeniSkredsvik
0

Tack Vävra!
Jag har byggt hemsidan själv i ett program som heter Effective Site Studio. Det kostar en slant att köpa in programmet, men sedan styr man helt själv över hur hemsidan ska se ut. Jag ville inte sitta i knät på någon som bygger min hemsida och betala för varje liten sak som ska ändras, eller behöva vänta på att det ska bli gjort.
/Sofia

pyromanen
0

#25. Jag tycker också verkligen om din hemsida! Och fotot på din avater!  blir sugen på att läramig foto (sugen har jag varit ett tag, men det har inte blivit än). 

Vill även ha en snyggare hemsida tills i höst när jag ska starta mitt företag. Den jag har nu är en "grundstruktur" min lillebror gjort åt mig. Han är programmererare men inte en dyft intresserad av layout eller estetik.  Men principen i grundstrukturen tycker jag om. Den är gjort så att jag enkelt kan gå in och ändra själv när jag vill. Jag kan altså plocka bort eller lägga till bilder och texter ungefär som när man lägger i bilder här i sina ifokus-fotoalbum.  Det måste gå att få det så även om man köper sig till en hemsida- att det ingår att man själv kan göra sånna redigeringar menar jag.

Nu håller jag på och försöker lära mig göra egna hemsidor. Det finns gratisprogram man kan ladda ner, så man måste inte köpa något dyrt program för detta.

avalon
0

Jodå det går att köpa en hemsida av en webbdesigner som man sen skall kunna lära sig att hantera själv. Det vanligaste är nog att man har frontpage då och arbetar med, men även dreamweaver är nog bra, då kan man se både koderna och som ett vanligt bildprogram. Jag tycker det är skönt att ha någonting att utgå ifrån, och sen kan man lära sig att ändra själv. Det känns som det skulle ta evigheter och kanske inte bli så bra om man gjorde allt själv från början.