Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 1077 ggr
rifka
0

Tvinna element

Hur många fixar sina egna element här på forumet? Skulle någon kunna tipsa om var man kan köpa billig kantaltråd i Skånetrakten? Jag är urless på att köpa dyra element eller som nu i helgen behöva vänta till måndagen, när Cebex öppnar (eftersom reservlagret redan tömts och det i rasande fart). Har någon några "bra att tänka på när man tvinnar sina egna element"-råd?

rifka
0

Jag börjar med att kommentera min egen förfrågan. Har försökt att söka efter ett inlägg om att tvinna sina egna element. 0 sökträffar, men jag gick ut och googlade och då hittade jag rätt väg, tillbaka till forumet alltså. Så jag fann rätt tråd!!!

lerboden
0

Jag har behov av 2.8 mm kantaltråd. har hört mig för hos Kanthal om jag får köpa från dem men inte fått något svar ännu. Har ingen aning om dom levererar 160 löpmeter så här eller om det är för liten order för kanthal.

Finns det fler som har behov av samma tråd kanske vi skulle kunna köpa tillsammans.

poja
0

Jag beställer tråd från kanthal A 1 2,0. Lindar med hjälp av en svarv och stålstång. Men jag fick hjälp att räkna ut varvantal, längd, ohm m.m. Blir bra mkt billigare än att köpa hos cebex, bättre dessutom.

Bruzapetra
0

Vem fick du hjälp av då? Nån du känner eller något företag?

poja
0

En elektriker kan räkna ut det.

hansw
0

Hej!   Jag köpte en ring 2,8mm A-1 KANTHAL WIRE COIL OXIDE S 2002-03-08 för totalt 2973:-med moms 594:-

Jag har lite kvar men måste nog ha detta ifall jag får haveri själv.

Adressen:Kanthal AB ,BOX502 ,SE-734 27 HALLSTAHAMMAR SWEDEN

Brukar vara bra att ringa dit först: +46 220 210 64

HansW