Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 1969 ggr
LenaR
0

Firma som flyttar ugnar?

Jag har en rätt akut undring.

Finns det någon flyttfirma som kan sköta flytt av ugn från början till slut?

När vi flyttat ugnar förut har vi själva fått upp ugnen på en pall och bara fått en transport. Den här gången vill vi slippa det jobbet, och få hjälp med det också.

Vi finns i Stockholmsområdet, om någon vill rekommendera någon firma.

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[perlennart]1
0

vad med Stockholms stadsbud 08-640 52 96. dom kör också tungtransporter

LenaR
0

Okej, ska kolla dem!

MariaThorlund
0

Jag anlitade "Tunga Lyft" här nere i Malmö/Lund, men enligt deras hemsida finns de även i Stockholm

LenaR
0

Ska titta på dem också.

Stockholms stadsbud var annars bra - så fort jag sa "keramikugn" sa de att jag skulle kolla med Rex AB i Bromma. Jag tycker alltid att det är sympatiskt när firmor rekommenderar vidare till konkurrenter om något hamnar utanför deras kompetensområde.

MariaThorlund
0

Jooo, jag tänkte likadant, men Tunga Lyft rekommenderade en annan firma som kom - och misslyckades - så jag fick ha hit Tunga Lyft i slutändan iallafall… och fick betala bägge. De spisar in sig på "sitt" jobb lite väl mycket ibland - och gör ingenting som faller utanför, och så har de kompisfirmor som gör det jobbet istället. Jag fick detta förklarat för mig. Men men - jag hade en komplicerad trappa att vinscha ner ugnen i…. 5 vinschar, Tarzan-stil…. svettigt värre! (Den kom på plats i förra veckan) Lycka till!

[perlennart]1
1

Det skulle finnas en lag som sade att keramiker skulle ha lokal i markplan och så skulle det vara gratis

LenaR
0

#6 Precis, vad sysslar alliansen med? Skola, äldrevård och konsthantverk, är inte det prioriterat alls? Tungan ute

#5 Surt. Men Rex har flyttat keramikugnar förr. De verkar väldigt pålitliga. Jag lovar att recensera när allt är klart… ;D