keramikugn
jag fundera på att köpa en ugn vad vet ni om denna ugn scandia front iw300 men automatik TC-5000.
jag är nybörjare så jag behöver lite hjälp!
Är det ugnen som finns på Blocket? Ser helfräsch ut tycker jag, automatiken klarar nog allt som behövs tror jag, sen står väl 300 för antal liter, isåfall är det en ganska stor ugn för att vara nybörjarugn, vilket kan vara både bra och dåligt, en nackdel kan vara att du får skaffa större säkringar hemma som i sin tur leder till höjd fast avgift för elen och sen kan det ju vara så att om du inte gör stora mängder gods så får du problem att fylla ugnen. Men, samtidigt är det bra att ha lite resurser, beror på om du vill göra stora saker, eller som sagt, om du vill göra många.

ja men då passar den mig perfekt.. ska ha produktion och vill kunna göra stora föremål . 3fas e inget problem .. jag har lagt ett bud hoppas det tas.. sen letar jag drejskiva också..
Hej lilyRosebutiken! köpte du den där ugnen? jag har precis köpt en scandia toppmatad med samma automatik, har beställt bruksanvisningar…så får vi hoppas att det fungerar!! =)