Keramik iFokus

Keramik

Etikettövrigt
Läst 1475 ggr
annakarta
0

Drejskada?

Hej alla!

Jag har fått lite ont i min vänstra tumme…på ovansidan mellan nageln och "böjen", och en liten knöl har bildats. Kan det här vara en slags drejskada undrar jag nu? Jag tycker inte att det borde bli ngn större belastning just där, men idag när jag drejade och "drog upp" med pekfingret och tummen tyckte jag nog att det ömmade en aning. Någon som känner igen mina sympton?!

[perlennart]1
0

Skador från drejning har jag hört många exempel på genom åren men just det du beskriver har jag aldrig hört, men allt är väl möjligt. Du borde nog kontakta din läkare så det inte blir värre, en del sådana inflamationer om det nu skulle vara det kan ju bli kroniska om man inte får bukt med det.

annakarta
0

Det är ju inte så illa, mest mystiskt…. Jag avvaktar nog ett tag med läkarbesök, har hänt förr att jag gått dit med en inte alltför allvarlig skada och fått skämmas!

[perlennart]1
0

Det skall man väl inte! skämmas varför skulle man det? läkarna är ju till för att hjälpa och om det gör ont så. Men klart att är det bara lite småont så väntar man ju så klart,