Keramik iFokus

Keramik

Etikettoff-topic
Läst 844 ggr
zzaga
0

Förbannad!

Få saker gör mig så förbannad som när djur far illa.

I Wellas reklam används päls ifrån silverräv (en uppfödning som är förbjuden här i sverige eftersom den annses plågsam) för att sälja deras nya hårspray "wellaflex".

Nu har jag slängt alla min hårshampon och hårspray med deras namn på och kommer inte köpa det fler gånger.

/S

lotta2
0

Var såg du det? Jag gillar verkligen inte sådant heller…

zzaga
0

Reklamen går på tv4 hela tiden:(

lotta2
0

Ok, förklarar ju saken, där kikar jag sällan om det inte är en bra film som jag måste se…;D

Men maila dom och fråga,det kanske är fuskpäls? I annat fall står jag direkt på och bombarderar dom med mail om att dom borde skämmas. Sätt igång Djurens rätt /NSMPD också…

zzaga
0

Jag har mejlat dom och deras svar är:

_Antwort (RightNow Administrator) - 13.02.2007 10:12
Hej Saga,

Tack för att du tog kontakt med oss angående Wellas reklam. Vi är mycket måna om
att hålla en nära kontakt med våra konsumenter för att få ta del av de
synpunkter och erfarenheter som de har. Det är många gånger de erfarenheterna
som ligger till grund när vi gör en förändring.

Vi beklagar att du inte är nöjd med Wellaflex reklamen och tar tacksamt till oss
av dina synpunkter och kommentarer och kommer givetvis att vidarebefordra dem
till vår marknadsavdelning.

Vi hoppas att du i fortsättningen kommer att vara nöjd med våra produkter.

Om du har fler frågor eller synpunkter när det gäller våra produkter är du varmt
välkommen att ta kontakt med oss på nedanstående telefonnummer eller e-post
adress.
Med vänlig hälsning_

------------------

Det är med andra ord ingen fusk päls.

Det har jag redan gjort. Jag har mejlat peta och djurens rätt och frågat vad de har för åsikter.

lotta2
0

Bravo!  Då kan jag också genast hiva min Wella då :D

Synd att många stora företag inte kan tänka efter lite på sin image innan dom gör sådant. Badwill är så  mycket svårare att bli av med och stannar längre kvar i minnet än goodwill. Så helkorkat av dom!

zzaga
0

Personen ansvarig för deras image borde genast få sparken. Måste vara oerhört pinsamt att göra en sån sak.

jano
0

Uselt !! Men…. är det inte Wella som annonserar här på iFokus ?

zzaga
0

Gör dom? Det har jag inte sett.

Nimbus
0

Wella och en maaaassa andra märken djurtestar sina produkter också så en päls i reklamen är ju egentligen ingenting mot vad de utsätter andra djur för.

cherie
0

Ja man blir riktigt förbannad,,hur har det undgått Wella att djurförsök eller andra tester på djur inte är populärt bland en stor del av befolkningen över världen..helt sjukt att en sådan marknadsföring har gått igenom!!som sagt ansvarig borde få sparken men hela deras inställning kommer ju att bidra till dålig försäljning om det här uppmärksammas av oss konsumenter…vi har makt!! när det gäller sådana här saker..BOJKOTTA Wella!

katarinanord
0

Tack för informationen. Sånt är hur viktigt som helst att få veta så man har möjlighet att bojkotta företag som går över lik för att maximera sina intäkter.