Keramik iFokus

Keramik

Etikettoff-topic
Läst 1772 ggr
Bruzapetra
0

Nu är hon här...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet, ingen keramik, men jag måste ju bara få meddela om en ny liten krabat som jag informerat om flertalet gånger:) Nu är vi fem helt plötsligt!! Det blev en liten Alva och hon är helt underbar!!! Efter alla goda råd jag fått gick jag ut och arbetade i verkstan i måndags, hann precis glasera och sätta en ugn och helt plötsligt började värkarna. 2,5 timmar senare kom hon!!! Vi hann precis in i tid och det gick bra alltihop:))) Måste ju få lägga in en liten bild på henne. Hoppas ni inte tycker det är för mycket "off the record":) Hon ska genast skolas in i Keramik i Focus!!

/Petra, lycklig mor till tre fina flickor:)

lotta2
0

Grattis Petra! Hon ser ju jättefin ut. Skönt att allt gick bra. Jag gillar namnet  väldigt mycket också!! Jag gillar dom lite äldre namen, dom är så fina.

Ulla
0

Åh, grattis Petra! Vilken söt liten tjej. Och framåt. Två dagar gammal bara och redan inne och visar sig Skrattande

Skönt att det gick bra.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Kerstin-O
0

Ett stort grattis, till ännu ett under! Så ljuvlig hon är! Vilket fint namn! Jag ser det….hon har det i händerna och i blicken SkrattandeVad glad jag blev att vi på fokus fick se en bild på henne så snartSkrattande

cherie
0

Jättegrattis…och välkommen lilla Alva till keramikens underbara värld..Härligt att allt gick bra..och att du hann sätta ugnen först ha ha..lycka till allihopa../Cherie

pluppan
0

grattis!!! skönt att allt gick bra! hon är jättefin!

Tazen
0

Grattis till det lilla underverket Glad

Är det sant att jag håller ett barn på min arm                                och skådar mej själv i dess blick…….Lycka till.

hejbe
0

Grattis till lilla Alva!

JennyKrita
0

Ett jättegrattis till lilltösen!!

peeolina
0

Ställer mig bland gratulanterna, kolla de kraftiga händerna hon, lilla Alva har…. riktiga drejarhänder…..Grattis båda två.

carriz
0

Grattis!!!! DU får klara dig nu då utan drejskivan på ett tag…

men det går nog bra va med en sådan gullig krabat !!!!

GRATTIS..Caroline

pyromanen
0

Stort grattis!  När jag ser bilder på sånna helt nya så undrar jag varför man inte skaffar sånna hela tiden

Det måste väl inte vara helt slut med drejskivan heller, ibland kanske Alva sover middag i 3 timmar eller vill sitta i en snedstol och titta på och småprata?

LeWE
0

Jättegrattis från mig med. Hon är jättefin!

Bregotta
0

Stort Grattis till dig och hela familjen! Härligt att allt gått bra!

abbis
0

sååå söt..grattis

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Hubert
0

Vilken lite gullig tjej! Grattis!/Louise

anmaba
0

Grattis;) Vilken liten guldklimpGlad

MiaTua
0

åh vilken sötnos

Grattis

Bruzapetra
0

Tack för alla gratulationer:)))) Ja, det känns underbart, nu ska jag bara njuta av att vara så lyckligt lottad!!!

Tack igen o kram på er allaGlad

kinnekulle
0

Jättegrattis till nytillskottet, hon kommer att föra keramikarvet, vidare, tro mig! Sicken tös! Marika

wiffslan
0

Grattis till det lilla söta underverket! Skrattande Du får väl ta och dreja en snygg potta till henne så småningom! Kram/ wiffslan

amandas-keramik
0

Stort Grattis !!! hon är jätte söt!

Jessika
0

GRATTIS!!! blir lite tårögd…. KRAM till er båda!

lotus
0

GRATTIS från mig me´till en liten tjej.Tänker lite på det här med barnen..har ju alltid själv hållt på med lera och försökt få ungarna intresserade men icke, å andra sidan har de andra konstnärliga talanger.Äldsta tjejen målar,syr  och musicerar,den andra skriver,spelar teater och musicerar den tredje(killen) vet i katten hur det har kommit sig men där är det mest sport!Fast någon gång ibland kommer han ut till mig och då vill han dreja så då får jag lägga allt åtsidan och göra bollar det är kul!!Och en dag kanske…..

Vavrakeramik
0

Vad fin hon e. Nu blir jag allt lite sugen på ett syskon till min son som hunnit fylla ett år. Det går ju såå himla fort, precis som alla sagt mig… Fast å andra sidan så kan det vara tevligt att få lite mer tid i verkstan också, man kan ju inte springa ut dit hur som helst när man har en liten att sköta. Å när han sover är det alltid annat att göra som tvätt, disk. JA ni vet.

A.M.L.
0

Många grattis och välkommen Alva! Vilket vackert namn, hälsar jag som också är mamma till tre flickor och den yngsta heter Alva!

A.M.L

GulleboKeramik
0

Åh, så fin hon är! Fin liten Älva-Alva… Mina döttrar är vuxna nu… men jag minns… när min Klara kom.. och min Elin… nu får jag vänta på barnbarnen..*ler*

katarinanord
0

hjärtliga gratulationer till din lilla skatt! hon är hur fin som helst. :)

solei
0

grattis. Lycka till. Det går nog bra i verkstan tills hon börjar gå. Mitt dotter fick då gå till dagmamma, (när hon började äta ur påsar o hinkar)men det är långt dit än, njut av bebisen, såå fin!Glad