Keramik iFokus

Keramik

Etikettövrigt
Läst 1256 ggr
zzaga
0

IRL?

Jag tänkte bara höra om det fanns intresse av att träffas IRL (för ev workshop) så småning om?

LenaR
0

Ja, det skulle vara kul att se vilka alla är "egentligen"! Och det finns ju en del samlad erfarenhet på den här sidan som man kanske skulle kunna byta till sig av.

Ta med mig på listan över intresserade!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Hanna--
0
amandas-keramik
0

hej! jag skulle jätte gärna hänga med på en sån sak!!! kul att träffa andra keramiker och få inspiration av varandra

skriv upp mig!

zzaga
0

Va kul:)

Jag hade tänkt bjuda in folk så snart min verksta där klar. Det kommer ifs att dröja ett tag, så jag hoppas ni har lite tålamod:)

Man kanske kunde köra lite olika teman?

Det känns som om vi är rätt dåliga på att träffas här i Sverige (?), andra länder som England och USA verkar workshops och andra sammankonster rätt så vanligt.

Och som du säger Lr så finns ju en del samlad erfarenhet på den här sidan :D

avalon
0

Jag e oxå med när de blir något! Jätterolig ide ! Och ett smart sätt att kanske lära sig något nytt utan att gå en massa dyra kurser.

Jordemor
0

Jag skulle också tycka att det vore jättekul att träffas IRL. Både för att få ansikten på er alla och naturligtvis ta del av allas kunskap. En de av er ska jag försöka kika in hos i sommar när vi bilar från Jämtalnd ner mot Blekinge, hoppas jag i allafall

LenaR
0

Har du vägarna förbi Stockholm så hör av dig, Jordemor!

Ja, det gäller er andra också förstås!

Jordemor
0

Absolut Lena det ska jag verkligen göra. Det närmaste som jag vet att jag skall är till Enköping om 2 veckor. Då ska jag vara med på en samlingsutställning på museét där. Det är en förening med synskadade och blinda konstnärer och konsthantverkare. Skall bli spännane. Min debut! Men i sommar kanske det blir Stockholm

L.A.E
0

Verkligen bra ide att kunna träffas, hade tänkt nåt liknande själv bara torpet blir lite mer färdigt. Då skall det byggas olika ved ugnar och workshops av olika slag. Torpet ligger bara 8-10 min från våran verkstad i karlskoga.

zzaga
0

Fasen va roligt att så många är på g med att träffas:)

Jag ska verkligen skynda mig med att försöka få färdigt min verkstad:D

Jordemor
0

Ja det får du göra, skratt. För i sommar kommmer jag och min familj på en liten övernattning i era fina rum på vår väg runt i Skåne.

frykis
0

Superkul idé, det finns väl inget roligare än att traffa andra keramiker och bara få prata om det som är det roligaste vi vet, (ingen annan vill ju lyssna) jag kommer, säg bara tid och plats!

LenaR
0

"Ingen annan vill ju lyssna", nej så sant, världen är hård och kall och oförstående!

zzaga
0

jordemor

Välkommen ner:D Jag ska se till att du trivs extra bra här nere:D

Kul att många verkar på g, skynda skynda

Lenao
0

Jag skulle också tycka det var kul att träffas framöver. Jag kollade på din hemsida tidigare och tänkte precis som Jordemor att man kanske skulle kunna lura med familjen på ett semesterstopp på er gård i sommar, vi får se om jag lyckas.

Lena

zzaga
0

Hellojs lenao:)

Du och familjen är varmt välkommna hit!

Tänk om vi senare kunde fixa en riktigt mysig helg där vi alla kunde träffas, bränna Raku, , prata skit, äta god mat under äppelträden ,bränna svartbränning och bada i havet:D

Lenao
0

Låter jättekul

Jag har aldrig rakubränt så det skulle vara superkul

Lena

lotta2
0

Jag vill också vara med. Låter härligt!! Tänk att på prata keramik oavbrutet….(Med någon annan som är intresserad, annars är det ju som hemma…:)

Roger
0

Under vilken period av året tror du skulle vara möjligt för en sådan här träff?

zzaga
0

lotta2 Du är naturligtvis också välkommen:D

He he… verkar som om de flesta ser fram emot att få prata keramik oavbrutet:D

19# roger

Tidig höst eventuellt. Det hade ju varit trevligt om folk kunde bada i havet under besöket.

Roger
0

Hoppas det inte blir 1a helgen i sept då jag är med och tillverkar järn ifrån rödjord som man gjorde på vikingatiden. Då är ni välkomna hit till Tranemo om ni är intreserade! Se: http://web.telia.com/~u33104126/

LenaR
0

Första helgen i september är höstmarknadshelg för många, så den röstar jag också ner. Då har vi sekelskiftesmarknad i min "by".

#16 Jag längtar redan!

zzaga
0

Roger O Lr

Jag måste hinna bygga min verkstad först och det kommer att ta tid… min förhoppning är att den ska vara färdig nästa höst. Så det är ingen mening att oroa sig ännu.

Om ni har några bra förslag på vad man kan hitta på under en sådan helg så hojta till. Själv föreslår jag:

svartbränning, rakubränning, nån kanske känner för att visa hur dom drejar (alltid kan man lära sig några nya grepp kanske), grillning, bad, sena kvällar med massor av god mat. Man kanske kunde uppmana folk att ta med sig saker de känner för att dela med sig av, eller nått man vill fråga om.

LeWE
0

Jag är också intresserad av en träff. Man kunde ju göra en rakubränning tillsammans eller svartbränna.. eller båda!!

zzaga
0

LeWE

Vi får jobba hårt så att vi hinner med alltihop:D

LenaR
0

Man skulle kunna slå ihop´sig med hågade människor från glassajten och fusa eller gjuta glas…

zzaga
0

absolut.