Keramik iFokus

Keramik

Etikettövrigt
Läst 1358 ggr
KeramikeniSkredsvik
1

Glad Midsommar!

Jag önskar er alla en riktigt Glad Midsommar!

/Sofia

[rolnor]
0

Detsamma allihopa!Glad

Rolf

Leramani
0

Japp, ha en skön midsommar!!

De Lapsus Resurgam

LenaR
0

Glad Midsommar till ALLA!

Skrattande

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Wabisabi
0

Trevlig midsommar på er, hoppas vi får användning för "solbrillor"Cool

[Ante333]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Får vi mysa riktigt i det goa vädret men en kall öl i handen.. Glad midsommar skickar en bild på gamla drejarverkstanCool

[ton]
0

Trevlig midsommar och ta det lugnt nu.

Vanja-K
0

Vill gärna också önska er alla en fin midsommar.

Vavrakeramik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag önskar också en fin midsommar till er alla. Själv ska jag unna mig två dagars ledighet!

Ulla
0

Instämmer i kören - Glad midsommar på er alla!

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

april24
0

#5 Såg inte ut som en drejarverkstad tycker jag. Mera som en salong.

Hur som helst, nu är midsommaren över för denna gången.Jag har inte hunnit ut i min lilla drejarverkstad (friggebod) ännu, tyvärr. ¨

Min dotters svärmor vill har en box att ha smör i som inte blir varmt meddetsamma man tar ut det. Hon vill ha en ask som är extra tjock i bottnen för att den inte skall bli varm på en gång då man tar fram den.

Jag är lite fundersam hur bottnen skall konstrueras så att den inte spricker. Lyssnar gärna på duktiga keramiker. Vill gärna ge henne den här asken. Jag är inte särskilt kunnig i keramik utan håller på som amatör med alltför stora mellanrum så jag blir väldigt fundersam på hur jag skall göra.

Tacksam för alla tips.

Gråter

abbis
0

Får hoppas ni haft en någorlunda regnfri midsommarGlad

Själv kom jag hem från Norge ikväll varit där och firat midsommar ..Fast inte med norrmännen he he

Regnfritt sånär på några timmar igårkväll..

Var i Son utanför Fredrikstad och tittade på keramik i 3 olika butiker. en vanlig handdrejad mugg med en ganska enkel dekor tog man 650 norska kr för..

Kan rekommendera Gammelbyen i Fredrikstad där finns det flera häftiga keramiker..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/