Annorlunda
Vet inte om detta kan tillföra något värde till det keramiska för femton år sedan fick jag ultimatum när jag jobbade med keramik på heltid och på fritid sammtidigt då gav mig min fru ultimatum antingen eller de blev att slå itu alla sina gipsformar ar köra allt ut till tippen med allt som hade med keramik att göra bara det kan ju visa vad det keramiska kan göra med att en man blir besatt och sin fru får en svår konkurent.. Historien brukar ju upprepa sig nu e det detsamma,,igen hur fan ska keramiken kunna överleva om man inte kämpar med stora insatser frågan e är det värt det.. jag har tagit en stor tugga frågan e om jag kan svälja den själv.. snacka om att lämmna ut sig själv nu.. men jag har ingen annan att prata med.. En man e sin egen chef läste jag precis på nätet det gav styrka..
Man kanske får ha en gemensam plan för hur det skall göras och vad man förventar sig av verkasmheten. En tidsplan som är relaterad till ett resultat, funkar ju inte om man väntar på resultatet år efter år. Hur mycket skall man tjäna på det för att vara nöjd och hur många timmar i veckan vill man investera i det. Är det den andra som får ta lasset med ekonomin eller. Det finns ju hur många saker som helst att överväga i en sådan situation men jag tror att man måste prata om det och vara eniga i hur familjens liv skall te sig.Hoppas att det lyckas med det. Är din fruga involverad i företaget på något sätt?
Vi e nyskiljda pga mitt företag.. jag betalar allt utom maten ändå får jag handla mat innan jag kör hem från jobbet.. min tanke va att de inte jag va den ende med detta problem.. antagligen e jag det så då får jag verkligen ta itu med det.. jag e tacksam att någon eller du verkligen bryr sig man känner sig udda och ensam med sitt problem
men klarar man firmans utgifter med ev anställda.. och ett löneuttag som betalar alltunderhåll och allt utom mat. endel mat ingår tycker jag e ok om man e två som jobbar-- men inte om en gnäller------ då e det skit
Om det är bara på grund av företaget så tycker jag det är dumt, måste väl gå att prata om och inordna förhållandena så det passar båda parter!!!? klart att man också kan växa åt olika håll i tillvaron och så får keramiken eller något annat skulden för vad som hänt, men det borde man ju veta då att det är så.
Allt har vuxit åt varsit håll… vi är två allt för olika..
Jag älskar mitt jobb glöm inte det.. men även mina barn
Att vara besatt av sitt jobb (oavsett om det är med keramik eller nåt annat) är nog tyvärr en inte helt ovanlig anledning till familjeproblem. Går det att hitta kompromisser som visar din välvilja? Julisemester kanske är det mest omöjliga av allt, men kanske i augusti? Eller julikvällar när du stängt kanske det fortfarande är ljust på kvällen och ni kan göra familjesaker - liten picnic på stranden, bada, äta gott eller nåt. Så dom känner sig lite med i prioriteringarna.
Har du nån lärling eller anställd eller polare som är så pass insatt att han/hon skulle kunna ta hand om dina turister nån vecka ? annars kanske det är något att jobba på att få till inför framtiden.
Det är många yrken som är såna att man inte kan ha semester just i juli, och det funkar ju om man vet om det, har acepterat det och har lugn för semester vid något annat tillfälle. Jag växte upp med en pappa som var jordbrukare. Då är ju sommaren högsäsong och semester kunde han ta när sista spannmålen var under tak i början på september. Vi brukade åka på semester på höstlovet med familjen. Sen brukade vi göra mindre utflykter med familjen verenda söndag hela vintern. allt från långpromenader på fina platser i alla väder till att besöka badhuset eller ordna gemensam söndagsfika med släkt eller vänner. Tror att dessa småsaker var viktiga för familjen - att man har nån sorts kontinuitet i att göra trevliga saker ihop, inte bara komma trätt hem och prata om vem som städar eller handlar näst.
Yes Pyro, jag tror också att det är dom små sköna sakerna i tillvaron som man skall ta vara på, en liten söndagsutflykt, super. Det behöver väl inte alltid vara något stort för att man skall ha det fint med familjen.
Smått kanon för mig bara det inte handlar om en vecka i solen då går set inte runt de e ju nu dom kommer turisterna… Jag kommer ordna någon lärling. det finns krafter här som vill bevara saltglaserat.. Det är det enda sista av det stora som en gång satte höganäs på kartan
Att vara egen SMÅ företagare KRÄVER en partner med samma brinnande intresse eller som stöttar en fullt ut..
Jag har därför 2 barn med 2 olika pappor Ingen av dom stöttade mig så för 9 år sen trodde jag att jag skulle få leva ensam resten av mitt liv.Men så dök en man upp som tänker som jag som har samma intressen och som har samma mål i livet ..Vi är idag ett team av dess like..Vi jobbar lika mycket i mitt företag och BRINNER för detsamma.
Det är nyckeln till ett fantastiskt företagarliv..
Semester ja det tar vi när vi kan och definitivt inte mitt i en högsäsong..Hellre kvalitet än kvantitet..Kan bli ett par veckor i solen ibland

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
ditt problem har nog inte med ditt yrke att göra. Håll fast vid ditt jobb,
försök lösa konflikten utifrån det………….:)Lycka till och stå på dej!