Bulgarien
Är det någon här på sajten som varit i Bulgarien runt sunny beach och uppåt efter kusten där en bit och hittai nåt kul för en keramikälskare att titta efter. Jag har inte så bra pejl om Bulgarer har någon utmärkande sätt at dreja eller glasera, ska bli kul att kolla upp tycker jag. Annars får ni förståss ge råd m andra sevärdheter och bra resturagern och så Goda inhmeska viner vore också bra att veta om dom finns
Jag åker redan nu till Bulgaren oc h orten heter Ellennite eler nåt sånt

Oh jag älskar Bulgarien. Nessebar måste du åka till. En otroligt vacker gammal stad. Vi åker alltid till Primorsko, en semesterort mest för Bulgarierna själva. Maten är inte speciell, fanns nästan inga såser utan mest grillat kött och pommes. Ingenting står på engelska på menyerna där, utan bara bulgariska och tyska. Lol, spännande var måltid. Men i Sunny Beach är där ju mycket mer turistanpassat.
Ellenite vet jag inte var det ligger men det är säkert supertrevligt. Sandsranden i Bulgarien påminner om Thailands stränder. Helt fantastisk.
Utflykter ska man absolut inte ta genom sitt resebolag utan genom de lokala arrangörerna istället. Väldigt mycket billigare. Passa på att göra lite utflykter eftersom de kostar så lite.
Och ha en riktigt rolig och skön semester!
Jag o min sambo blev av med pånboken av en mycket utstuderad tjej liga som satt detta i system i bulgarien..så se upp..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Tack snälla ni ,för råd så här i sista timmen.