Glad sommar:)
Jag ville bara önska er alla en riktigt härlig sommar:)
Hoppas ni har det riktigt gott ni med!
/Saga
Glad sommar på dej själv och alla andra också!
Idag har jag suttit i skuggan och blivit solbränd, så akta er för den starka solen!
/Sofia

Glad sommar! Visst är det helt underbart! Idag har jag omväxlande gjort i ordning min keramik-uteplats, drejat och mellan varven gått ner till sjön och tagit ett dopp. Det har faktiskt hunnit att bli riktigt varmt fastän sjön är djup och 2,5 mil lång! Hoppas alla har det lika härligt!

Här badar folk i havet! Tokar, men det var inte så kall som man skulle kunna tro:)

Här också. Vi har 4 km till havet och de som varit där säger att det är skönt i vattnet! Det är ju ruskigt tidigt så undra hurdan sommar det blir egentligen när det börjar så här???

Härlig sommar allihopa!!!! Har precis varit o tagit ett kvällsdopp. Helt underbart. Det var bara jag (olilla Alva) vi satt på bryggan o njöt i kvällssolen. Det är nästan vemodigt vackert ute kvällstid nu, om man kan säga så.
glad sommar allihopa! vi ska precis till att äta kvällsmat (grillat såklart) och jag kör rakuugnen .ett par bränningar är klara men nu gör jag en paus för att fortsätta senare ikväll. barnen badar i den fruktasvärt fula blå ovanjordspoolen som snart pryder varje svensk trädgård men barnen ÄLSKAR den.
man kan knappt tro att sommaren äntligen är här!
slänger in en fråga på en gång…….jag vill ha mera krack i den vita rakuglasyren har ni bra tips eller?
ha det gott
Ja glad sommar på er allihop!
Spara ögonen nu i allt ljus. Ja visst är det hääärligt ute! Har varit och målat lanskapsmåleri hela dagen hos min målarlärarinna med avslutande knytkalas 20 personer, så mycket god mat och så vackert i solnedgången! Louise
Härlig sommar till er alla. Här har jag badat i havet i dag. Underbart varmt och skönt, tror nog att det är närmare 20 grader i havet. Ljuvliga dagar, passar på att njuta även om jag inte är dirket jätteproduktiv i värmen…Kan knappt gå in, det är så fantastikt vackert ute med svalorna som flyger omkring som galna och alla sommarljuden.
Ja ha en underbar sommar jag har jobbat som en dåre iverkstan sista veckan,men sen ska jag nog lugna mig lite..

Vi hade strandpremiär i kväll. Min 15 månaders grabb har fått sand mellan tårna för första gången i sitt liv…
Jag försöker jobba i värmen och det går faktiskt ganska bra trots allt.

Hej allihopa, önskar åxå er en underbar sommar,hoppas att ni hinner njuta lite av den emellan drejningar, bränningar och annat pyssel.Själv njuter jag av att jag inte har haft migrän ännu (får oftast det utav värmen)har klarat flera dagar nu och det känns jätteskönt!

Hej alla och glad sommar på er! Jag har knappt varit utanför dörren i det vackra vädret utan stått på huvudet och packat flyttkartonger. Varmt, dammigt och drygt men ner ska det! Fy tusan va grejer jag har…pust….och va mycke keramik…stön….och va mycke skräp…flåsa! Nästa helg bär det av till Örebro på riktigt. Det ska bli så skönt när det är klart och vi är på plats! Jag hoppas att det finns lite vackert väder kvar till mig att njuta av då! I dag är det sista gången på min älskade keramikcirkel, sorgligt. Hoppas jag hittar nån ny i Örebro! Kram kram /Wiffslan
Gläds på alla solälskares vägnar. Själv tycker jag det är underbart… före 9 på morgonen och efter 8 på kvällen… Däremellan är det att slöa i skuggan, stånkande av värma :) Men blir det riktigt pissig sommar med regn och 12 grader och alla andra deppar, då mår jag bra.. liksom när hösten kommer
. Har lågt blodryck vilket gör att jag mår dåligt i värmen och tuppar av om det blir för illa, och har dessutom solallergi
. Nå, "överlevnadsstrategin" är nu inte så tokig: Åker till Vänerstranden med alla ungar som är lyckliga och självgående, leker och badar hela dan, och jag latar mig bekvämt på en filt i skuggan med någon bra kermikbok med gott samvete, skulle andå inte kunna göra något hemma, och lite goda mackor med och melon och jordgubbar …och så härliga bad… det bästa med varma somrar.. Kvällsbad från varma klippor…. 
Glad sommar allihopa!
#14, hur bra sommaren än är så är det hösten som jag minns under vintern. Jag älskar hösten med ljuden av svanarna och gässen som flyger fram och tillbaka, fågelstrecken och den allmänna känslan av vemod i naturen…Fantastikt det med. Pyromanen, du vet väl att lakrikts hjälper upp ett lågt blodtryck? Ännu en anledning att frossa….;D Roligare än motion i alla fall, och passar bättre tillsammans med keramikböckerna….;D hehe…
Jag instämmer i kören och önskar alla en härlig sommar. Var ute i skärgården (Roslagen) i helgen och hade ett par underbara dagar. Vatttnet var 19 grader varmt och skönt svalkande. Nu får det gärna regna ett par dagar så att man kan få njuta av värmen nästa helg igen.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Har oxå varit i skärgården (södra) Badat (15gr) Härligt!
Önskar alla en skön sommar med lagom sol o lite regn ibland (för blommornas skull..)

Jag vill oxå önska er alla en underbar sommar, ja detta vöder håller oss verkligen igång, på fler en ett plan! Vo får väl hoppas att solen tar en paus iblan och låter ett och anat regnmoln få komma till tals, jag och min man har varit på väg till sjön hela helgen, men det kommer alltid något emellan, som nydrejad keramik tex. Ha nu en riktigt go sommar.Kramar marika
skön sommar med mycket klirr i kassan till er alla…
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Vad mysigt ni verkar bo allihopa, ute på landet nära både hav och sjö. Jag bor också på landet, har kanske 5 km till ett jättefint litet mysigt bad. Skön sommar önskar jag er alla!/Susanne