Bokföring
Jag måste skaffa ett bokföringsprogram, vilka program använder ni, finns det något som ni kan rekommendera? Ett gratisprogram låter ju trevligt, men är de att lita på? Jag har en liten enskild firma med inte särskilt mycket bokföring. Tar tacksamt emot tips!
Jag använder "visma enskild firma". Det är inte gratis, kostar ca 1000 kr/år. Tycker det funkar bra och är enkelt. När det är dags att deklarera skriva man bara in uppgifterna den ber om och sen spottar den ut alla bilagor till deklarationen ifyllda
. När skatteregler mm ändras så uppdateras programmet och man laddar enkelt ner nya versioner. För ett par år sedan kraschade min dator, fick en "trojan" som inte mitt antivirusprogram klarade av. Hade en säkerhetskopia av bokföringen på USB och med hjälp av ett enkelt mail till deras support fick jag snabbt tillbaka programmet, så även deras supportservice har för mig funkat perfekt.
Har inte provat andra program, så jag kan inte jämnföra.
använder visma 1000 och visma lön på jobbet. bokför ett aktiebolag och en enskild firma. vismas program är tillförlitliga och relativt lätta att lära sig. och jag är riktigt nöjd med deras support. enda som är lite dåligt är att det inte finns stöd för linux-system.
och som pyromanen säger är det en riktigt god idé att alltid ha en färsk backup på usb. (windows har ju en tendens att krascha och få skumma virus)
hur fanken ska man ha tid och bokföra sammtidigt som man måste hålla händerna leriga för att kunna tjäna pengar sammtidigt.. och dessutom försöka hålla bra priser hade ett bra program i början för dummies fast jag har läst ekonomi så funkade det dåligt.. Bokföring på kvällen eller innan ungarna lagt sig e ett helvete .. min rekommendation e att lämna bort det till någon som fingrarna slår som lärkvingar över räknedosan… jag e bra på å dreja men där går gränsen
Jag har revisor som tar hand om allt..kostar 1500:- + moms /månad
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Björn Lunden bokföringsprogram är bra!
Jag har också Björn Lunden, tycker det är bra! Och mycket bra och trevlig support, för det behövs kanske ibland.