Keramik iFokus

Keramik

Etikettinspiration
Läst 2187 ggr
dragonstar
0

Skisser

Hur ser era ideskisser ut?

Ska sammla ihopp lite egna och ha som ansökningsprover har jag tänkte men vet inte riktigt hur deom ska se ut för att var så bra som möjligt.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

LenaR
1

Jag skissar aldrig särskilt detaljerat, gör bara skisser för mitt eget minnes skull.

Jag vet många som hellre "skissar" på drejskivan, genom att dreja upp provkrukor. Det är ju alltid svårt att översätta en tvådimensionell form till tre dimensioner. Ofta blir det något man måste justera gentemot vad man trodde.

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

dragonstar
0

Okej, jag själv har ju ingen drejskiva eller något såndant hemma så jag får hålla mig till godo med papper.

Men då måste man ju räkan med att skissen inte alltid blir bra i värkligheten. =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[davidskeramik]
0

Jag tycker att mina alster blir som allra bäst när jag redan från början har en klar och tydlig idé över vad jag vill göra.
Då brukar jag skisa med blyerts, jag ritar föremålet som det är tänkt att det skall bli och skriver ner vilken typ av lera, engob och glasyr mm jag vill använda.

Dock inser jag att de flesta grejer får ett annat uttryck under processens gång, men jag känner ändå att skisserna gör att det blir lite extra bra. :)

Lycka till!