kollektion
Hej
Jag skall öppna min hantverksbod i juni och arbetar just nu med att försöka bestämma vad den skall innehålla. Jag vet att det är en smak sak men har ni ideér så tar jag gärna emot dem. Butiken är inte så stor så jag vill inte ha för mycket men om någon har erfarenhet av vad folk vill ha så vore det bra. Hitils har jag gjort spillkummar .
Tja, jag sliter ju själv och jobbar inför min butiks öppnande i juli, förhoppningsvis om jag hinner klart tills dess. Jag kör ju inte med så mycket traditionellt brukgods, utan bara små serier och mycket mer studiokeramik. Så jag känner igen frågeställningen.:)
Men ljusstakar är ju populära har jag hört. Muggar, skålar och kannor… amplar, tekannor, snapsglas…
Vad kul att ni skall öppna eget. Modigt.
Lycka till.
Min f d keramiklärare som har galleri/butik på österlen sade ofta att blått alltid säljer. Det var riktigt roligt att höra henne berätta om "Påskarallyt", d v s Österlens konstrunda. Besökarna kom och det som alltid gick först var tydligen alla blå grejor. Vet inte om det ligger något i det, men kan känna igen mig själv i hennes iaktiagelse.
Det hade varit roligt att se lite bilder på vad ni gör.
Jag tyckte det var intressant att läsa L.A.E:s intryck från Paris:
Vi har varit hemma i tre dagar. Pastell grön, orange, gult, rött det verkar vara inne med dessa färger. Såg inte så mycket svart och vit såg väl inte allt heller.
En av deltagarna i glasyrkursen som jag nyligen gick, Tora från Norge, berättade att hon sålde mycket turkost. Alla skulle ha turkos keramik.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Juast nu är det turkost och brandgult - mot rött som gäller. Och ytterkrukor till blommorna i fönsterbänken är verkligen poppis. Sen är det naturligtvis muggar, muggar och muggar som gäller.
Brandgult/rött. Hm, det kan jag inte påminna mig att jag har sett så mycket av. Dags att gå ut kolla, låter det som.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_