Partiell reduktion
Jag undrar hur det är för er andra som bränner reducerande, har ni problem ibland att det inte blir reducerat överallt? I min hembyggda ugn fanns det platser i ugnen där det bara blev delvis reducerat, det kom in tjyvluft nånstans, trots att jag blåste på rejält med brännaren och täppte till skorstenen delvis. En bild;
Nej det där har jag aldrig varit med om, men i elugn och reduktion har jag upplevt att det har varit skillnad på olika sidor av föremålen, men absolut inte så voldsamt som på din bild. Verkar nästan lite underligt men också lite fint tycker jag.
Ja, på just den här pjäsen blev det dekorativt tycker jag, men ibland blev saker nästan helt oxiderade och det var inte kul. Jag hade ingen riktig ritning när jag byggde ugnen, bara en schematisk skiss så det blev kanske inte perfekt i alla stycken.
Jag tycker det blev otroligt vackert! Så där fint kan man nog inte göra det om man försöker medvetet. Grattis!
Tackar! Det blev lite som en "våg" på den sidan.
Om den där bilden visar ett misslyckande så undrar jag hur fina de lyckade blev! Skålen är ju Jättevacker!
Tack! Det är slumpen som dekorerat åt mej…
Slumpen är duktig på dekor! 
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Ja, ibland har man tur…..!