Avskärmning av ugnar
Jag håller som bäst på att flytta in i min nya verkstad. Det kommer nog att bli toppen men jag har ett problem. Jag får inte bygga ett ugnsrum så ugnarna kommer att stå i samma lokal som verkstad och butik. Jag har installerat en ordentlig fläkt över ugnarna men det hade ju varit bra med någon form av avskärmning också.
Snackade med en tjej som berättade att hon hade sett någon som hade draperier som de drog för ugnarna vid bränning. (Troligen var det på ABF i Gbg). Jag har naturligtvis mailat ABF, men inte fått svar ännu.
Är det någon som har hört talas om såna draperier? Det måste väl vara något eldfast tyg eller svetsgardiner eller liknande, vad tror ni?
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
Draperier står inte emot värmen som blir..Om du ska vara i verkstan när ugnarna går så skulle jag bygga en vägg med en dörr så du kan stänga om dom..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Alltså, det är inte värmen som är problemet. Det är allt damm och partiklar som lägger sig överallt. Jag bränner för det mesta på nätterna så värmen är inget problem. Och som sagt, jag får inte lov att bygga några väggar i lokalen. Det hade ju varit det bästa och enklaste…

De där väggarna har jag faktiskt kollat på men det blir svindyrt! Skulle kosta ca 10 000kr…
Men sen kan du ta med dig dem. ;P

Mmm… men då kanske jag inte har så stor användning för dem 
Tänker mig att draperier kanske kan vara billigare.