Vad DinaPengar.se tycker
Läst idag på DinaPengar.se, fast artikeln verkar gammal:
"Här är listan på tio företagsidéer du ska hålla dig borta ifrån.
Tio företag du inte ska starta
…
Keramiker. För att lyckas måste man vara otroligt envis och göra samma sak om och om och om och om igen utan att tappa gnistan…"
Melker

Tänk om man lyssnade på alla som "Tycker" då skulle man inte få göra annat, det man håller på med handlar om mycke mer än "Pengar" det handlar om livskvalite och vad som gör att man blir glad i själen. Jag kommer från ett högavlönat arbete/en som jag byt mot lågavlönat men det finns inte pengar nog i denna värld som kan ge mig den glädje i det jag gör idag i jämnförelse av vad jag gjorde tidigare som endast gav mig ilska/stress/och till slut gör en sjuk. Att ha en sysselsättning man kan gå runt på och samtidigt må bra av och som ger en innre ro och frid går inte jämföra hur mycke mer värt det är.. så hm den där listan kan ta sig i baken för livskvalite kan man inte mäta i kulor ;) så det så!
Nenne, jag håller med till hundra procent! Jag tänkte inte på att ordet "lyckas" troligen betyder "skyffla pengar" för den som skrev artikeln.
Det jag undrade var nog istället, hur pass möjligt är det att "leva" på keramik i Sverige utan att behöva ha en arbetande och förstående livskamrat och utan att stressa mer än vad man gjorde innan, som vanlig knegare?
Jag jobbar som datakonsult och går på halvtid sedan ett år, sedan jag fick hjärtflimmer och blödningar i ögonen av stressen. Jag har redan trappat ner på min livsstil, men potatis och bensin kostar ju pengar. För hur mycket säljer ni som lever på keramik varje dag, i genomsnitt, för att det ska gå runt?
Melker
Ha ha ha ha …har vetat hela mitt liv att jag valt fel yrke för att bli rik….men man är rik på så mycket annat *L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Gillar utmaningar, blir bara ännu mer motiverat!

Håller med #3 o #4 Man jobbar hårt med nåt man verkligen gillar men tjänar inte så mycket pengar.. svårt vore(i alla fall för mig) att vara ensamförsörjare, då fick man nog jobba med nåt annat också.

Hörde på ett radioprogram för en tid sedan. Där taldes det om att man som konsthantverkare måste sälja för omkring 25.000 i mån för att dra det hela runt. Kan det var så? (Det kommer jag aldrig att göra.)
#6 minst*L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Så är det säkert Poja. Det går ju bort en massa i moms, egenavgifter, material, marknadsföring, hyra mm. Keep on!