Det är blött!
Trodde inte att vi skulle drabbas av regnvädret -vi som inte bor nära något vattendrag (om man inte räknar östersjön alltså…). Idag har hela vår nedfartsväg spolats bort -det är hål en halvmeter ner och vattnet bara forsar fram på sin väg ut i havet.
Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se
det är verkligen läskigt med vaten, här i Östergötland har vi det lugnt. hoppas solen kommer snart.
Så hemskt! Vad har hänt med vädret? Hoppas ni inte blir allför drabbade. Häls. Vanja-K
Hur går det nu, Kajsa? Det skulle väl komma mycket mer regn igår och idag hos er där nere om jag minns rätt? Har du någon väg kvar alls?

He, he, sådana mängder lera som det är på Roskildefestoivalen har jag inte sett i hela mitt liv !!!
Här en liten bild på vår "nedfart". Det regnar bara lite idag, så än så länge har inte läget förvärrats.
Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se
Hur galet som helst!
Oj!!

Aj då ! Jag har inget emot regn, men nu är jag faktiskt glad att jag att inte bor därnere hos er. Fy vad ni har det jobbigt just nu !

Ja shit vad det har regnat här med. Vi har två mindre flodsystem över gårdsplanen. Jag var ute och hackade för att försöka styra vattnet lite.
Kram kajsa!
Det är nästan svårt att förstå att vi har fått för litet vatten i sommar. Men hellre det än att det är som hos er.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
hoppas att det rinner undan snart och att vägen blir lagad. jag tror vädergudarna har blivit senila. tänker på er alla som blivit drabbade av vatten i år.

Vilken härlig väg:/! Ja, usch nu är jag bra trött på allt regnande! Ska det bli nån sommar i år så man kan få åka till badplatsen med picknick o filt?:(
Här är det sol och 20 grader. Hörde just på p1
vädret att hela sverige är täkt av ett regnområde utom södra halvan av Värmland :) Ibland får man ha tur! Dessutom är biggaråerna mogna, och blåbären.. och smultronen och ….
Nu får det verkligen vara nog, det bara regnar och regnar och man blir ju spuperdeppig. JAg vill också ha sol. Maken håller på och river och sdak bygga nytt nu, men allt ligger nere pga vädret och hans semestern bara rinner iväg…trist.. Men man får ju vara glad att här är det inget förstört ( föutom humöret) i alla fall till skillnad mot Kajsa och Petras.

Lotta, jag måste nästan erkänna att det känns värre att inte ligga på filten än att allt är vattenskadat för tillfället så jag är helt på din linje:)) Börjar känna mig deprimerad! Likadant här ligger allt nere och mannens semester är halvvägs.Han skulle ju fixa till ett eget ugnsrum till mig nu:( Ska vi allesammans starta nytt La Borne ner mot rivieran
Gahh, jag är trött på blött!!! Allt är blött, det är så fuktigt i marken och det hinner aldrig torka upp pga att det hela tiden kommer nytt regn att det till och med börjar kännas fuktigt inomhus… Vad är det vi (storföretagen) har gjort med vår värld??
#15, Ja, Petra vilken trevlig idé. Jag flyttar gärna till Boit eller La Borne eller något liknande varmt ställe med trevliga keramiker att umgås med, och inget regn på månader.. Och varmt på vintern. Tyvärr är väl priserna oöverkomliga för en fattig en.
Jag deppar snart också helt ihop, för maken måste bli klar med sitt sommarjobb innan jag kan sätta igång med min vedugn, och jag ville ha klart den innan hösten..:( Så snart är det full familjedepp, inga byggjobb alls. Kors, det är ju första gången på flera år som arbeterna ligger nere helt. Dessutom känner jag att jag behöver lite sol nu, det har ju varit så fin vår här i år att jag känner mej solberoende.

Tjejer gaska upp er! Se det så här: Vad bra att det regnar då kan jag var i verkstaden utan att ha dåligt samvete, för att jag inte är ute i solen.
Regnet gör att folk inte ligger vid badstranden utan är i min butik och handlar….*L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#19, kul att någon drar nytta av vädret…:) Läste i tidningen just idag att shoppingen går tydligen allra bäst om det är lagom mulet, inte för blött och inte för soligt. Här regnar det så mycket att folk inte vill gå ut, dom trycker nog hemma tror jag….:/ I alla fall gör jag det. T.o.m så man drar sej för att hämta tidningen.
Håller med poja, perfekt drejarväder :)

Poja, tänker ändå vara deppig då min verkstad är fuktskadad sen regnkatastrofen och står med avfuktare och väntar på att golvet ska rivas ur:/ Kan med andra ord inte vara i verkstan och bara sitta inne och se regnet strila ner!!! Jag vet, pessimist för tillfället:)

Jag tycker synd om dig. Men kan du inte ta upp lite lera och bygga eller skulpturera i t.ex köket. Hur länge kommer du vara utan din verkstad då?

Jo, visst kan jag det, men jag känner mig på sånt gnällhumör:)) Vet inte när verkstan blir färdig, vi får inte göra nåt, det är försäkringsbolaget som bestämmer när och hur och än så länge har vi inte fått höra nåt. Har aldrig behövt förlita mig på dem innan så jag har ingen koll alls känns det som.
#24 Har du ingen avbrottsförsäkring…För då brukar dom få eld i arslet..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Vågar knappt svara men jag har ingen företagsförsäkring alls……
Skulle skaffa det nu i sommar men så, ja, nåt kom väl emellan… Så går det när man är trög i handlingen:( Som tur är så gick inget sönder i verkstan förutom en del blött råmaterial, en stor suck av lättnad. Och byggnaden ingår i hemförsäkringen. Ska genast skaffa en nu dock:)