Keramik iFokus

Keramik

Etiketterkurserutbildningar
Läst 4172 ggr
Fidelina
0

Nybörjare

Hej!

Jag var på min första keramikkurs igår och insåg att detta är något jag vill fortsätta med. Finns det någon sommarkurs (veckosluts- eller veckokurs) i juli månad och som ni kan rekommendera men där det är möjligt att ta med sig sin gamla hund (som gärna ligger i skuggan och njuter)? Gärna någonstans i södra halvan av Sverige.

LenaR
0

Kolla folkhögskolorna! De har nog helg- och veckokurser. Många studieförbund har också sommarkurser.

Googla är tråkigt men ger resultat (gammalt koreanskt ordspråk).

Jag kan särskilt rekommendera Mullsjö folkhögskola. Jag tror de brukar ha keramikkurs på sommarn. Om hunden får följa med vet jag förstås inte. Obestämd

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Marang
0

Tack för det gammla ordspråket. Upplyftande o intressant med nya insikter o lärdomar.

evaform
0

östra grevie fhsk ska börja med sommarkurser i år, verkar lovande.de ska bl a ha rakukurs!

sen la jag ut en förfågan för några dagar sen som heter "Kollektivt skapande" men det är ingen som har nappat.du kan ju läsa den ;-)

rakuLotta
0

tror att de även har en nybörjarkurs på Löftadalens folkhögskola om jag inte missminner mig. Ligger i Åsa utanför Kungsbacka  söder om Göteborg

Fidelina
0

Hej och tack snälla för era tips! Tyvärr går de kurser som finns på dessa fhsk tyvärr antingen när jag har annan aktivitet eller när jag har mitt barn hemma, så de funkar inte. Någon mer som har bra tips antingen på weekendkurs eller sommarkurs i juli?

Är det i regel folkhögskolorna som har keramikkurser?

lerfan
0

Hej

Folkgögskolorna bra sommarkurser och ofta till bra  pris. Besökte själv Mullsjö folkhögskola föra året. Rekomenderas verkligen. Bra lokaler, egen drejskiva, duktiga lärare mm.

Tror dock årets kurs som vänder sig till både nybörjare ocd erfarna går 14-19 juni.

/MT

Fidelina
0

Hej!

Ja, Mullsjö Folkhögsskolas kurs låter intressant men just den 14-19 juni är jag ute i arbete så jag kan inte gå då, tyvärr. Jag söker snarare en kurs som går i juli månad.

evaform
0

jag kan rekommendera keramikkurs i Munka Ljungbys fhsk

Jag gick en Raku- & lågsalt keramikkurs för sådär 8 år sen med Getthen Holm som lärare. Fantastiskt kul!

Skolan ligger utanför Ängelholm.

Ulla
0

Jag har också varit i Munka Ljungby. Ett par veckor med Getthen som lärare. Hon var fantastisk. Det var två intensiva och lärorika veckor.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

ijonsson
0

#8 #9 Jag håller med ang Getthen Holm. Av henne lärde jag mej grunderna i drejning för 20 år sen… Gick 2 år på Nordvästra Skånes Folkhögskolas (Munka Ljungby)konstlinje. Såg att hon håller raku-kurs i sommar också. Om man ändå haft möjlighet…

Denna kommentar har tagits bort.