Keramik iFokus

Keramik

Etiketterformadekorera
Läst 924 ggr
Vanja-K
0

Allt är ok,eller????

Måste få berätta en söt historia, som handlar om att allt är ok.Ett antal ungar gjorde påskycklingar. men en kille ville absolut inte göra någon. Inget annat heller. men efter en stund så sa han. Får jag göra en soldat av min påskkyckling.Snabbt innan jag sa neeej, så tänkte jag. jamen visst, ok.Men sa till honom att han själv fick fundra. Han gjorde sin kyckling. Hämtade en pingisboll som han delade med en kniv och använde den som mall till en hjälm. La på glsyr och så brändes den kycklingen. Gissa om han var stolt.Jag är tacksam än idag att jag sa ja och inte nej. För vem bestämmer egentligen om hur något ska se ut.Detta har följt mig i yrkeslivet, sedan dess.

Nenne
0

Appsolut :) Låt deras egen kreativitet flöda om de känner för det :) .. allt för oftast *låser* man kreativiteten istället för att låta den få vingar :) Man kan alltid visa och skapa något, många gör som man visat men det finns dem som blir inspererad av det… och med det låter sin egen kreativitet få flöda.
Det handlar igentligen om att förstå matrialets egenskap och möjligheter, för att därifrån kunna skapa fritt.
Man skapar på olika sätt, får insperation från olika saker och största misstaget är att inte låta den sanna kreativiteten få flyga på egna vingar, det är ju då den är som bäst. :) Så självklart är det OK tycker jag. Kul att han insåg att han kunde använda en pingisboll som form :) det var kreativt tänkande :)