ängelhår
jag gillar änglar och försöker då och då åstadkomma såna i lera men jag får aldrig till håret på dom. har fastnat i detta och kan inte få till en bra lösning. provat kavlat och lagt på …..ser obra ut. provat att tryck ut i spruta och det är väl det som funkat minst dåligt. kanske tänker jag alldeles tokigt, kanske ska änglarna ha en hoodtröja så håret inte syns. ideer, tips och tankar mottages tacksamt.
kan väl tillägga att jag inte riktigt vet vilken stil jag vill ha på håret än………..

Jag har sett dom som gjort hår i en vitlökspress.

Mina "änglar" har uppsatt hår, typ som en knut, det är ju enkelt och bra !

Pluppan:
Kolla på antika skulpturer så ser du hur man kan lösa det hela. Att göra med vitlökspress el. liknande brukar bara få resultatet att det ser ut som om änglen/skulpturen har dreads, har hår av garn eller inte har tvättat håret på väldigt, väldigt länge.
Du kan ju omöjligtsvis sitta och skulptera varenda hårstrå, så föränkling is the way to go:)
tack för svar! såg att jag skrivit tokigt i rubriken….änglahår ska det nog vara (min mamma är faktiskt svensklärare så jag blir lite orolig att hon ska läsa detta). fast å andra sidan använder jag inga stora bokstäver heller……hehe=rebell
fastnade lite för "antika skulpturer" så jag googlade lite på det och hittade lite bilder
http://hedgehog.webblogg.se/images/g.jpg
http://www.stint.se/showimage.php?id=109
gillar hur manen och gubbens hår ser ut.
smart att sätta upp håret avalon
jag får prova mig fram…tack tack

Hej Pluppan! Jag trycker leran genom en väldigt finmaskig tesil som jag köpt på loppis,då blir ''håret'' väldigt tunt,mycket tunnare än man får genom en vitlökspress.
Mvh. Tazen/Bitte
Hej Pluppan! Jag brukar också göra hår med vitlökspress eller tesil.Som någon skrev. Dreadlooks.
ha! Ha! Svenska!!!!! Antar att du tillhör generationen sms och msn.De flesta idag använder inte stora bokstäver. Man ska dessutom använda så mycket förkortningar som möjligt. Du, jag vet. Chattar med mina fem ,deras tjejer, brorson och min mans barnbarn. Plus en vuxna. barnbarn har lärt mig ett nytt språk.Genom dem. En gång skrev jag till en person som skulle ha en kurs.Kollade efter mitt mail. Gud så jag skrivit. var tvungen att skriva igenoch be om ursäkt. Snacka om att det kändes pinsamt.jag hade ju skrivit som ungarna.
Pluppan,håret som syns i fig.är ju framskulpterat. Dv.s utskuret från en stor klump(enkelt sagt) på huvudet.Jag har testat detta också. Men det tar en himla tid.Om du gör nymoderna änglar, gör sk. dread looks.Mina julgrisar som jag gör har hål i örat.Mycket poppis! Allt är ju ok.
#7 nej jag är nog för gammal för att ha blivit vanskapt av sms
jag skyller på bill gates som gett mig en massa program som korrigerar min text hela tiden så jag sluppit att bry mig
Tycker du fått till håret på dem, det påminner om skulpturen du hittade som exempel. Du skulle även kunna lägga på lite streck i vissa av lockarna! Men tycker att det blev fina frisyrer till slut!
D
et där blev ju bra! ha! Ha! Jag får väl också skylla på Bill Gates

Vad fint håret blev! Snyggt att hålla det så enkelt , utan att rista och hålla på…