Workshop med Dan Leonette
Jag håller med!
Helt klart är Dan en källa av kunskap och även en fantastisk berättare. Skulle kunna lyssna länge på hans historier om livet och vad som fört honom till Gotland från USA.
Boka in snabbt, tror workshop'arna fylls på fort.
Trots att jag nyligen var i Holland på Raku workshop fanns mycket kvar att lära.
Aha, var det du som kom med rakuvariametoden! Vi testade den med. Blev superläckert!
Fina grejor lotta
Ja det var det. Kul att han körde den också för er.
Klart mycket smidigare att bara låta det vara men å andra sidan är det ju mer show med hans sätt. Det var facsinerande att se hur han styrde resultatet en del.
Kan också rekommendera Rakuvaria som har fler metoder. Fast jag vet inte om de har fler i år.
Ja, helt klart mer show… Och manligt! Jag ska nog testa din metod… Rädd att bränna av hela kalufsen annars;-)
Oj så fina sakerna blev RakuLotta!
Snart är det dags för mig! Gick det bra allting, hann ni med det ni hade förväntat er?
Tack Kissinger. Ja, vi hann med allt och mer därtill. Han är fantastiskt effektiv och har massa på gång samtidigt. Är riktigt avis, skulle vilja ha mitt kvar. Du kommer ha det helt fantastiskt!
Fantastiskt fina! Vi är nog många som blir lite avis, jag vill också åka till Gotland😕
Var hittade du att Dan hade Workshop? Brukar titta in på hans hemsida ibland men går man in under workshop står det alltid att det inte är någon inplanerad.
Jag har varit på Gotland flera somrar och besökt hans öppna bränningar på torsdagar. Förra sommaren nämde han att han skulle börja med workshops så då anmälde vi oss ( jag och Bregotta)
Han har en annons under fliken keramikkurser 2013 oxå. Detta samt saltbränning hos Steven Jones är det bästa jag gjort i kursväg. Rekommenderar båda!
Härliga äpplen. Blir sugen.
Har inte tänkt på att de ser ut som äpplen:-) hade gjort äpplen oxå, fast i peel off så jag tänkte först att jag lagt upp dem med… Tack:-)