Keramik iFokus

Keramik

Etiketterförsäljningmarknadsföring
Läst 1686 ggr
[rolnor]
0

Mer KHVC

Jag undrar vad i deras utbud av mässor m.m. som ni tycker är bra? Dom ska starta en webbutik 2014 och ta 15% i provision, det tycker jag verka intressant.

[rolnor]
0

Ingen har nån lust att svara så jag skriver lite till. Har någon av er ställt ut på Formex? Jag har förstått att medlemar får en reducerad kostnad.

L.A.E
0

Har aldrig ställt ut där, men var där för något år sen.Kul att se men fan så skönt att komma hem igen😃Närmare myrstack går det väl inte att komma😃

abbis
0

Myrstackar är bra..Många potentiella kunder 🙂

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Johanna van Eldijk
0

Jag tycker du ska prova formex. Det jag hört är att det först efter 3-4 gånger (utställande på formex) börjar ge resultat i inköpare etc. så då är det ju bara att ta ett första steg!

[SkansensKrukmakeri]
0

Formex är bra om du vill nå en bred publik i form av återförsäljare. Man måste dock tänka efter om det verkligen är detta man vill, räkna med att en återförsäljare vill lägga på minst 2,5 på ditt pris. Kan du sälja dina grejer så att det finns marginal för detta och kan du snabbt dreja ihop x antal hundra…ja, kanske tusen prylar för att klara leveransen. Ställer man ut på Formex ger man sig in i en helt annan värld…

abbis
0

Grossistvärlden…🙂

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

[rolnor]
0

OK, det är alltså inget för mej! Vore väl om jag formgav något och lät nån annan dreja eller gjuta kanske?

Derst
0

Har varit med i KHVC sedan det bildades, tror de var i slutet av 80-talet. Det var en kanonbra organisation från början med utåtriktad verksamhet för alla medlemmar. Gick ur förra året. Antar att medlemsantalet har ökat ganska mycket, för senare år har man fått söka till verksamheter som utställningar etc. trots att man är medlem. Kanske vore bra med mindre undergrupper som arrangerade saker o utbytte utställningar etc. med varandra.

Deltog i Formex ett år men det gav inget! Beror väl på vad man har med, konkurransen är stor såklart! Näthandel verkar bra!