Keramik iFokus

Keramik

Etikettermaterialråvarorleror
Läst 1333 ggr
Hennum
0

är det dyrt?

Hej

ska köpa lera här på solviks folkhögsskola utanför skellefteå. det är vit lergodslera, ett paket på 10 kg kostar 250 kr… är inte det rätt mycket? för ja har inte betalat den än o inte öppnat paketet. så ja vet inte om ja ska köpa nån annanstans, eller om det här är ett normalt pris. köpte lera innan i skåne som kostade mycke mindre o var på 15 kg tror ja..

/Hennum

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

pyromanen
0

ingår bränning på skolan? i så fall är det billigt. Om du köpte bara lera då är det dyrt. nånstans 150-160 vore då mer normalt inklusive moms.

Elorion
0

Ingår bränning och råvaror att blanda glasyrer då är det VÄLDIGT billigt. Annars, varför inte för en skola lite dyrt kanske. När jag gick på fhsk så kostade leran 35:- kg då ingick bränning och råvaror till glasyrer, blanda hur mycket man vill. Det var stengodslera

Hennum
0

okej. ja, jag vet inte om glasyrer ingår. glömde fråga det. men bränning tror ja ingår. fast ja vet inte. ska kanske fråga dom det innan jag börjar…

jag har aldrig blandat glasyr själv. läskigt! å andra sidan så tror jag att ja struntar i glasyrer om det inte ingår.

tack för svaren

avalon
0

Verkar trist att gå en keramik utbildning och strunta helt i glasyrer… Om du är noga med att återvinna leran så behöver det inte bli så dyrt ändå, mycket blir man ju ändå inte nöjd med och då behöver man ju inte bränna det.

När jag har haft kvälls kurser har jag tagit 40 kr kilot inkl. bränningar och glasyrer, kommer inte ihåg vad vi betalade när jag själv gick på folkhögskola.

Hennum
0

jag går ingen keramikutbildning. jag håller bara på för skojs skull. :) så att strunta i glasyrer gör inte så mycket.