Keramik iFokus

Keramik

Etiketter: försäljningmarknadsföring
Läst 1653 ggr
ijonsson
0

Vad har ni på gång?

Vad har ni på gång nu när sommar säsongen lagt sej? Utvecklar ny produkter? Semester? Eller full fart inför höstens julmässor? Själv har jag nu siktet inställt på julmässor i nästan hela november. Kul att hålla på och planera hur montern ska se ut och ta fram lite nya produkter inför årets mässor. Eller många av er kanske har fullt upp med kurser? / Iréne

avalon
0

Det vore ju skoj om man hade tid att testa lite nya grejer, men den här hösten kommer jag nog bara precis hinna få färdigt grejer till dom två mässor jag skall vara på. Är delvis mammaledig så det blir inte så mycket tid i verkstan. Vilka mässor ska du vara med på ?

Dolomit60
0

Håller just på att flytta for fullt.

Det betyder antagligen att jag byter verkstad från min nuvarande kolonilottsverkstad till en stor lokal på 50 kvadrat minhdre än fem minuters gångväg hemifrån, med trefas och allt !

Kostar tre tusen i månaden förståss. Hösten kommer antagligen gå till att inreda och bygga upp den nya verkstaden, och hitta folk som vill dela på verkstaden med mig.

Men när jag får igång elugnen har jag vilda planer på att göra lampor, och ta upp kristallglasyrerna igen. Om jag får pengar till fiberfilt, ska jag bygga en redoktionsugn. Här nere är vintern mild, och kort. Så jag hoppas att jag får brännt lite Raku i kolonmilotten i höst också. Det kan ibland vara fullt möjligt ända fram i Januari, itan att frysa häcken av sig.

Vavrakeramik
0

Jag har börjat dreja glöggmuggar inför advent! Plus har kurser och gör annat. Min lille son har precis börjat på dagis så jag har fått lite mer tid. Sen bygger vi ny verkstad o butik i vår Ladugård och det kräver en hel del engagemang.

cherie
0

Jag planerar och jobbar med tanke på Julen,,efter den brukar jag vara lite mera ledig och få ny inspiration när våren börjar närma sig..

susanne.k.wall
0

Ska vara med på en marknad i Alunda på söndag. Efter den ska jag ta Rosannas ritning på rakuugn, mina lecablock och bygga mig en rakuugn innan kalla vintern kommer. Hoppas jag i alla fall…att tiden räcker.

Så har man det vanliga köret, är ju snart jul. Hinner ni göra alla idéer ni får och blanda alla nya intressanta glasyrer ni vill testa? Varje höst tänker jag nu ska jag göra den glasyren och testa att bränna så osv och ett tu tre så är det jul och man ska ut och sälja. Och så hann man inte denna höst heller.

Hinner ni allt ni vill? Inom keramiken alltså.

En vän sa till mig att avsätt en dag i veckan till expreiment eller vad du vill kalla det, då du gör alla nya idéer, men det hinner jag aldrig, gör ni det?

EvaLeraMM
0

Just nu är det burkar och ljusstakar till jul som drejas hos mig. Sen har jag två färgkroppar jag ska testa att blanda och försöka få fram den ton jag är ute efter. Köpte dem för ca ett år sedan eller var det två år sedan… Ja ja vilken dag som helst ska jag hinna testa. :o)

abbis
0

Kom precis hem från provence..har beställnigar ligger som ska va klara inom en månad..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

veka
0

Är på gång att köpa en begagnad drejskiva.

Efter 30 år som anställd ska jag försöka mig på något eget. Men det går med pyttesteg.