Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 1611 ggr
HelenaAR
1

Verkstadsinredning

Jag håller för fullt på med att inreda min verkstad och den är nu som ett vitt papper. 😍

Det vore roligt att få se smarta lösningar och tips om inredning, allt från förvaring, belysning, hyllor m.m.

Keraleij
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Såhär ser det ut i min verkstad som är nr 2 i ordningen 🙂

Jag har organiserat hela verkstan runt ett stort centralt arbetsbord. En sida för lerkvarn/knådning samt i och urplockning av ugn, en sida för drejning och bearbetning, en sida intill vasken -för engobering och glasering och så en sida med den stora deshyllan med lösa brädor för torkning och förvaring.

Lokalen är avdelad med en låg vägg och så har jag butiksdelen på andra sidan. Drejskivan är upphöjd på en liten plattform så att jag kan se ut genom fönstret, samt se och synas av besökare i butiken. Oumbärligt att kunna arbeta och passa butiken samtidigt när man jobbar på egen hand!

Hade jag haft mer utrymme skulle jag gärna haft en separat avdelning för ugn och glasering. Gärna ett bättre lager för färdiga produkter också.

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

HelenaAR
0

Vad fint och praktiskt du har det! Jag försöker tänka lite så att det ska vara lätt och smidigt att arbeta och att allt ska ha sin plats, det verkar du ha lyckats med helt. :-)

Vad har du för belysning? Spottar, lysrör eller punktbelysning eller både flera?

Keraleij
0

Tack Helena! Ja, det fungerar bra för att vara på en ganska begränsad yta.

Har lysrörsbelysning i taket. LED-spotlights i butiken och så arbetslampa ovanför drejskivan☀️

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se