Keramik iFokus

Keramik

Läst 2961 ggr
miaaurell
0

Pris keramikugn?

Hej! Jag har fått ett erbjudande att köpa en Toppmatad Nabertherm keramikugn 140 liter från 2003 med automatik B130 (tror jag). Ugnen är i fint skick, elementen aldrig bytta. Nypris var ca 35000 kr. Vad är rimligt pris att ge? (Nya element kostar ca 6000+moms) Med vänlig hälsning, Maria

Leramani
0

Ugnar går ner i pris lite på samma sätt som bilar. Nypris får man inte  igen,  om den köpts och flyttats hem till nån.  13 år gammal och fin men använd. Mja. Det lönar sig att köpa nytt och sköta ugnen väl.  Är det nåt fel så blir det besvärligt och dyrt.  Betala inte skjortan.

De Lapsus Resurgam

nyburgaren
1

Jag hade budat strax under tiotusen….

miaaurell
0

Ok.. Jag tänkte först 15 000 kr.. Men det verkar allt för högt.. Är 10 000 rimligt? Satsar jag på nya element blir det ca 17000…

nyburgaren
1

Jag sa strax under..  Säg att du vill satsa 15000 så lägg din prutmån där.. Slingor kan du säkert ringa runt och kolla priser. Ring Uterm och kolla priset på element där.

nyburgaren
0

Min keramiker kollega gav 9000 för en sådan ugn. Och den va nästan i nyskick när han köpte den..

miaaurell
0

Ok. Då vet jag ca var jag skall lägga mig. Tack för hjälpen😊

nyburgaren
1

Ringer du Uterm så beställ 10KW… Original är 9KW så håller dom längre

osv
0

Har köpt en Nabertherm på 190 L, som liksom din var begagnad men i nyskick, gav då 10 000 för den. Så jag instämmer i kören! :)