Keramik iFokus

Keramik

Etikettermaterialråvarorleror
Läst 3802 ggr
abbis
0

Semesterstängda grossister!

Är alla grossister stängda mitt i högsäsongen.Förra sommaren gick ugnen sönder..Man måste "ha reservdelar hemma" för alla händelser  som en uttryckte sig..Vem har råd med det !.Keramikexperten har stängt 3 veckor…Lergrossisten sommaruppehåll men inte skrivit hur länge…

Vet någon om det finns fler grossister på creatonleran…!!!

abbi

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ulla
0

Ja, visst är det märkligt att de har stängt. Jag har också reagerat över det. Det finns ju inga andra som har semesterstängt nuförtiden, vad jag vet.

Lars Tärn för den leran, men jag hittade ingen info om öppettider på hans hemsida.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

abbis
0

Ja ..är det inte lustigt..om man själv inte skulle ha öppettider på dörren  eller tala om hur länge man skall ha semester då får man minsann höra…*L'

Såg lars tärn sida …har du någon erfarenhet av honom?

abbi

Ulla
0

Nej, men Lizzie, lotta2 och zzaga här i forumet har tipsat om honom, så han är säkert okej.

_
_

xarfez
0

Så vitt jag vet har inte Mineral AB Dunit & HB Albos semesterstängt heller. Möjligen lite begränsad service men thats it.

lotta2
0

Lars Tärn är jättebra, shysst och hjälpsam och bra priser. Köpte ett kavlingsbord av honom som är suveränt bra. I övrigt kan  precis samma sak sägas om Mineral Dunit och Albos. Rekommenderas båda. Snabb service, till skillnad mot en  viss annan stor lergrossist  med flera butiker och som inte skickat och när man ringer upp inte ens registrerat ens order. Inte kul när man sitter och väntar på något akut…Är inte den enda drabbade heller…

Denna kommentar har tagits bort.
xarfez
0

#5 hmm shit vad man blir nyfiken på vilken du menar nu. Ja ghar faktiskt ingen aning, speciellt inte när du påstår att dem är störst på marknaden. Var har du hört det?

Ulla
0

Jag har faktiskt bara bra erfarenheter av alla som jag handlat från. Priserna kan variera förstås, men jag har blivit bra bemött överallt och fått bra service och svar på alla mina frågor. De brukar vara förvånandsvärt tåliga.Skrattande

_
_

abbis
0

Mineral dunit har jag bara goda erfarenheter av …En viss stor grossist tycker jag är för dyr*L*…Lars Tärn är värd att testa ser jag…Lergrossisten har jag lyckats få fraktfritt ifrån men han har börjat knorra på senare tid…Eftersom jag tog hem 3 ton lera i taget= min årsförbrukning tidigare och nu har börjat ta hem 1,5 ton i taget bara för  mitt duschutrymme där jag förvarar lera inte tål 3 ton på en yta av 2kvm.. tidigare hade jag leran i en gammal matkällare i huset..Det är dock dyrt med frakterna även om vissa ger frakt rabatt….Jag vill inte betala 1:-/kilo i frakt när jag köper så mycket…

Vad tar lars tärn i frakt…..någon som vet?

abbi

Ulla
0

Den enda av Ceramas återförsäljare som jag handlat av är Nordic Kiwi. De hör till de positiva erfarenheterna. Bl a så beställde jag grejer till min (redan färdiga) rakutunna, och då fick jag många goda råd på köpet. Sånt som jag inte tänkt på när jag byggde tunnan, men som var bra att veta också i efterhand. Det beror nog mycket vilka personer som man får kontakt med.

_
_

magnus-palmcrantz
0

Hej alla som undrar.

Jag har mycket riktigt sommaruppehåll utan att ange hur länge. Anledningen är att jag vet inte helt säkert ännu om jag kan fortsätta verksamheten till hösten hur gärna jag än vill.

Glädjandet med "tårtbitarna" från omröstningen (se inlägget "Vad får dig att välja lerleverantör" ) som visar att de flesta ser närhet och service som de viktigaste egenskaperna hos en leverantör. Det är  kundkontakten som  har varit min drivkraft. Det har varit så roligt de här sex åren. Om jag varit enbart  ekonomiskt sinnad hade jag aldrig hållit på så länge.

Nu lägger jag ner aktiebolaget och driver Lergrossisten som enskild firma. Det gamla telefonumret 019-16 89 77 kommer jag att ha kvar. Det är inte omkopplat ännu. Vill man nå mig under tiden, skicka gärna ett mail info@lergrossisten.se eller ring mig 0707868977.

Creatons och Witgerts leror finns i sommar hos Maria på Lermakeriet  i  mellansverige tel.026-13 38 55 kl 13-17 och hos Lars Tärn i söder, tel 0417-1442. Valentines leror (Delta, HT, Eartstone) är jag ensam om så de kommer jag att ta hem till att börja med. /Hälsningar Magnus Palmcrantz, LERGROSSISTEN  i Örebro.

helenahenstedt
0

Jag tror att Lars Tärn är med här som Lars T, kolla in hans sida så kanske ni får svar direkt

abbis
0

Lars har semester*L*

bosse-cebex-gbg
0

Hej!

Vill bara informera för den som ev. missat det, att Mineral AB Dunit och Cebex numera är samma företag (Cebex), sedan årsskiftet 06/07.  Sortimenten är sammanslagna, och Jörgen jobbar hos oss.  Detta kommer att bli synligt i vår nästa katalog, men vi har också informerat via utskick i början av året.

Vi semesterstänger under 3 juli-veckor (årets tystaste tid) för att kunna vara så fulltaliga som möjligt när den "riktiga" säsongen startar. Här i Gbg har vi testat med sommaröppet några gånger, men det har bara bekräftat vilken smal bransch vi trots allt jobbar i…och jag måste säga att de allra flesta kunder kan hantera ett sådant uppehåll, speciellt vid den tiden på året.

Mvh Bosse

LarsT
0

..då kan jag passa på att informera om att min "semester" endast innebär att jag inte är tillgänglig i telefon för keramisk support.

Det går fortfarande bra att maila en order och jag skickar precis som vanligt. Hur roligt och viktigt det än är med alla som ringer för att få hjälp med sina keramikproblem tar det ändå väldigt mycket tid. Och med tanke på hur mycket jag växer innebär det att jag inte riktigt hinner med allt det andra som också måste göras runtikring de där lerpaketen som kunden ser. Skaffa mer lagerplats som hyllor och pallställ, organisera om, gå genom sortiment och beställa ännu mer. Hemsidan hänger efter sen länge, jag har så mycket mer som måste in där…o.s.v. Saker som tas för givet och är viktiga för att det löpande arbetet ska flyta smidigt.

Tack vare att Bosse och de flesta andra håller semester samtidigt är min julimånad allt annat än tyst… Har den gamla vanliga leverantören stängt …ja, det är då jag som kund väljer att ta steget att prova någon ny. Jag som befinner mig på Österlen med alla keramikande sommargäster får ju dessutom passa på att utnyttja "närhet och service" som visade sig viktiga i undersökningen om att välja lerleverantör. Lite konstigt är att "gammal vana" inte hamnade högre där. När jag frågar mina kunder är det den punkten som har varit dominerande stor bakåt i tiden. Glädjande för mig är dock att den blir mindre och mindre…

abbis
0

Men det va bra Lars..jag behöver några ton*L*