Keramik iFokus

Keramik

Etiketter: formadekorera
Läst 1533 ggr
sore
0

Ättiksprit mot sprickor?

Det var någon i ett tidigare inlägg som skrev ngt om att man kunde fixa sprickor med ättiksprit. JAg gjorde en kanna och har fått en spricka på handtaget (hänkeln var egentligen för torr när jag satte dit den). Är det bara att dutta lite ättiksprit på svampen och gnida bort sprickan då? Någon som vet?

poja
0

Fyll en pensel med ättika och låt den rinna ner i sprickan, då ser du att det börjar "koka", lösa upp sig. Efter en stund smeta, jämna ut med fingret. Det är inte alltid det lyckas. Men lycka till.

Ulla
0

Du kan också skrapa av litet av den torkade leran (tex från undersidan) och blanda med ättikspriten till lagom konsistens. Jag har lyckats rädda en vas som jag hade lagt ner mycket arbete på och inte ville kasta som fått en bit bortslagen i kanten. Det syntes ingenting av skadan efteråt.

Visst var det någon här som skrev att hon lagar med papperslera??? Det borde ju vara ännu bättre, eller…?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

sore
0

Hur ser din "drejdag" ut? Känner att jag måste komma igång lite mer nu när jag fått upp ångan och få en form av rutin så det skulle vara så tacksamt att  få lite tips av er andra.

sore
0

Åh, vad klumpig jag är..hamnade ju helt galet..Ledsen

Vanja-K
0

jag gör som Ulla. Fungerar alldeles utmärkt.