Keramik iFokus

Keramik

Etikettoff-topic
Läst 3107 ggr
EvaLeraMM
0

Vad gör ni annars?

I undersökningen ”Vad är du för något?” ser jag att många är deltids och hobbykeramiker. Vad gör ni annars? Jag jobbar som AD på en reklambyrå. Skulle vara roligt att få veta vad ni andra gör den tiden ni inte är keramiker. Hur går det att kombinera med keramiken och vad ser ni som fördelarna med att ha ett annat jobb samtidigt?

pyromanen
0

Agronom = lantbruksrådgivare

pluppan
0

Salesengineer

Låter fint när katten sk…Flört

Har nyss börjat med detta (1:a september). Tar fram underlag och säljer stålbaserade grundläggningsprodukter. 

Är ingenjör i botten.

Fördelar = PENGAR! kontakt med andra människor.

Detta jobb är inte lika hektiskt som mitt förra arbete som konsult med många deadlines och övertid. Har nu äntligen gått tillbaka till min deltidstjänst så fredagar är lediga och då försöker jag använda den tiden till keramik när barnen är i skolan.

poja
0

Två kvällar i veckan och en helg i månaden åker jag till mitt arbete på ett kulturhus i Biskopsgården där jag tillsammans med ungdomarna skall få "Huset" att blomstra. För mig funkar det utmärkt att jobba kväll då jag kan vara i verksta´n på dagtid.

tippex
1

Handläggare på Barn o Ungdom. Placerar barn på förskolor och sommarkollo.

A.M.L.
0

Jag tecknar. Har ett fast uppdrag varje vecka (snipp-snapp, barnkryssbilden i Året runt gör jag, en svartvit teckning som färgläggs av nån på förlaget). Ibland blir det andra uppdrag också, det fungerar bra att kombinera. Fast eftersom det är bättre betalt att teckna än att dreja så får oftast keramiken vänta när det är mycket att teckna. Hej från Agneta.

A.M.L

emek
0