Efterlyser muggar med prislapp
Hej!
Jag skulle ju ta tag i att göra en liten artikel om prissättning och samla ihop exempel på muggar och vad de kostar. Det ska gå att komplettera med fler exempel senare också, men för att det ska finnas något att börja med behöver jag ett antal nu. Det bör här i första omgång vara exempel från keramiker som har såld ett tag och har lite (eller mycket) vana med att sätta priser.
Det som behövs är ett foto på muggen och information om : Ungefärlig storlek, om det är lergods/stengods/porslin, hur den är bränt och eventuellt nån kommentar om dekoren och så priset.
Kontakta mig på iFokus eller maila direkt till lise@wichmann.dk
Eftersom jag fått ½ svar på detta så lägger jag ner projektet
Va! lägger du ner, det börjar ju bli bra dockumentation.
Det verkar som en väldigt bra idé! Tyvärr säljer jag inte något själv. Men hoppas att det blir något av det!

Jag skulle gärna vara med och det verkar ju jättebra att kunna kolla lite, men muggar är inte min grej, skulle vara skulpterade isofall, Keep it up/M

Kan vi locka dig till ett nytt försök. Jag har missat det vet jag, men nu är det skollov och då kan dottern skicka bilder, jag kan nämligen inte sånt själv. Alla mina bilder ligger i hennes vaddetnuheter på datorn eftersom min kunskap är noll där.
Vill du göra ett nytt försök?
Visst kan jag ge det en chans till! Då tar vi det som en påminelse istället! Om bara det finns ett gäng att bötja med då tror jag det är lättare för fler att komplettera med sin mugg sedan!

Tusen tack! Så snart dottern vaknat ska jag be henne om hjälp.

Yippie! Nu har jag lyckats få iväg en bild till dig.
Tyvärr har jag ingen försäljning alls av bruksgods, annars kunde jag ställt upp.

Jag har mejlat dig med två olika muggar. Är yrkesverksam sedan ett par år o har ej lärt mig ta betalt än, men de funkar kanske som diskussionsunderlag. Jag höjer priserna lite allt eftersom jag känner mig säkrare på keramikandet o säljandet.
vissa har ju hemsidor med webshop
där finns många muggar
Jag har också fått iväg ett par bilder. Är yrkesverksam sedan några år. Har en känsla av att prisnivån varierar över landet. I storstäder och där det finns en keramiktradition (Skåne) kan man lättare få ut ett högre pris än i t ex Småland (är smålänningar snåla?) Hoppas jag har fel.
kul, nu kan det ju bli av ändå!… 
mina har du fått …va
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
skottorps-stengods.se Många Låga priser.
Vilken fart det blev på alla!
Nu duggar det muggar, ser fram emot din artikel.
Kan man skriva i sammanhanget hur länge de varit yrkesverksamma och om det har verksamheten i en storstad?
Jag skickade min prislista till dig. Skickar en bild också.. Ska bli kul att se en lista. Och kul att det är vi som är här på sajten.
jahaaa har kanske fattat lite fel skottorps sidan är inte mina muggar uan jag googlade på krukmakeri så kom det upp. Visste inte att du ville ha bara oss här på sajten i din lista… eller?
Har tänkt att ta med både härifrån aoch andra, men andra måste tillfrågas först om det är ok att deras mugg är med i exempelsamlingen.
mailar dig bild och pris senare i veckan

hur går det?
he he. Jo, det är inte bortglömd. Beklagar den utdragna tiden, just nu går jag utbildning på heltid förutom julmarknaderna… men efter 2 adventshelgen, då så …..