Keramik iFokus

Keramik

Etiketterkeramik-bränningraku
Läst 1159 ggr
Godsagare
0

Elförbrukning vid bränning

Jag har just bytt alla element i min 200-liters ugn och är nyfiken på att ta reda på vad den egentligen drar i ström vid olika bränningar.

Jag har nån funktion på min automatik där jag efter varje bränning kan kolla Kwh. Fast vad betyder E24? (tror det var 24…)

Nån som vet hur jag omvandlar det till reda pengar? Så att jag får koll på vad den kostar att bränna…

Idag ingår elen för mig men man vet aldrig i framtiden ifall jag byter lokal och ska stå för noterna själv.

//Jessica

LenaR
0

Verkar inte som någon här räknat på det? Min kompis räknade en gång ut att en bränning i hennes ugn kostade ca 25:-, men det var innan elpriserna tog fart. Har ingen aning om vad det kan kosta idag?

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Godsagare
0

Ska snart sätta en glasyrugn och ska passa på att kolla vad värdet blir efter det. Ska Googla lite och återkommer väl om jag kan lösa det.

25:- låter som en dröm med dagens priser. :)

hejbe
0

Någonstans har jag hört ca. 85 kronor/ stengodsglasyrugn / 100 l.

LenaR
0

Ojdå, det låter ju istället väldigt saftigt! Men elen har ju som sagt blivit dyr, och keramik är väl inte den mest miljövänliga konstform man kan ägna sig åt..

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

EvaRittsel
0

Här kommer tråkiga jag! Räkna med en krona per kilowattimme. Då hamnar du någorlunda rätt med dagens elepriser. Men jag hoppas du vet att du kan få reduktion på momsen om du jobbar med keramik professionellt?