Grå lavalera vit glasyr?
Grå lavalera stengods med lite chamotte i. Skröjad. Tänkte lägga vit blank glasyr på den. 1350 från CEBEX. Har någon använt den glasyren? Tips mottages gärna 🙏😘
- Redigerat 2021-11-25 09:09 av anna.berg59@gmail.com
Om det är en lavalera som skall ge prickar, glasera då ganska tunt, så att prickarna förmår fälla ut igenom glasyren.
"Don't Panic" (Douglas Adams)
#1: Tack så mycket! Jag lägger tunt men funderar på detta om den rinner mycket.
Jag har 5502 också men den vet jag heller inget om.
Det är bara att komma igång och dreja och glasera och se hur det blir, för mycket instruktioner blir bara tråkigt, speciellt när du ändå bara köper färdiga leror och glasyrer så finns det ju inte så mycket att säga om det.
#3: Den leran (WMS2002GG) innehåller en finmald och jämnt fördelad basalt som inte ger någon direkt prickeffekt, men den kan ge fina genomfällningar på kanter m.m.
WMS2502 innehåller däremot en grövre sorterad basalt, och ger därför en uttalad prickeffekt.
"Don't Panic" (Douglas Adams)
Ja det är så jag gör men tips är alltid bra för det mesta. Har skröjat 2 ugnar så jag har att testa på.
#5: ja jag kom på det för den leran var slut.
#4: Ja det är så jag gör men tips är alltid bra för det mesta. Har skröjat 2 ugnar så jag har att testa på.
#9: grönland skall det inte vara utan blankhet
😄Jag undrade just vad Grönland hade med det hela att göra. Förstår att du är nöjd med resultatet.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
#11: Javisst blev det tokigt. Bilden ser lite grå ut men det blev så bra 😊