Keramik iFokus

Keramik

Etikett: drejskiva
Läst 411 ggr
AnnaFransisca
0

Söker manuell drejskiva!

Hej alla lerälskare. I flera år har jag letat efter en sparkskiva och bara hittat ett fåtal, antingen sålda eller i Norrland. (Bor i Halland)
Så nu skickar jag ut en blänkare här! Är det någon som har en begagnad, men fungerande drejskiva att sälja? Gör inget om den är sliten ☺️

Är eventuellt intresserad av en begagnad elektrisk också, men främst manuell.

God fortsättning!

kinnekulle
1

#0: jag har en..har inte använt den på länge
.men sist jag kollade så var den helt ok..jag har den lagrad på ett lager så kan inte skicka bild på den just för dagen

Virreslirre
1

Hej!

Jag har kapaciteten, och råvarorna att bygga en. Jag tänkte bygga en till mig själv men om du är intresserad så kan jag göra två. Det är alltså den koreanska? Versionen vi pratar om.
Ek däruppe och ek därnere med ask mellan och sen två rejäla kullager.
Det kommer nog inte bli en särskilt billig historia(pga kullagren) men definitivt väldigt sensuell och arkaisk.
Hör av dig om du är intresserad.

Vänligen Victor

Bo§e
0

Har du någon bild/skiss…?
Nyfiken….🙂

"Don't Panic" (Douglas Adams)

Virreslirre
0

Hej Bosse!
Jag tror att du har sett mig kravla omkring bland europapallar för cirka 40 år sedan. Jag är Peter Forsmans son :)
Ingen skiss nu på studs men jag lägger upp en i kväll. Kom väldigt gärna med input.
Jag sitter på hysteriska mängder ek och ask från roslagen och är tämligen välutrustad när det gäller träbearbetningsverktyg.

AnnaFransisca
0

#1: Hej Kinnekulle!

Det låter ju spännande 😁 Ta gärna bild och skicka när du har möjlighet! Du kan maila på info@annafransisca om du vill 👍🏻

Mvh
Anna

Lotta60
0

#0: Hej.
Jag har en fungerande sparkdrejskiva.
Om du är intresserad. Finns utanför Hörby Skåne/Lotta

AnnaFransisca
0

#6: Hej Lotta!
Ja det är jag! Har du bilder på den? Vad vill du ha för den?

Mvh
Anna

Lotta60
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7: Hej.

1000 kr

Den är inte av torkad på fotot

Lotta

AnnaFransisca
0

#8: Ser toppen ut! De är svintunga va? Kan ev komma med släp nästa v!
Maila mig gärna din adress osv på info@annafransisca.com

Mvh
Anna