Keramik iFokus

Keramik

Etiketterförsäljningmarknadsföring
Läst 1365 ggr
abbis
0

Varning för skrämseltaktik

Fick ett mycket otrevligt samtal idag från IT SAKNDINAVIA.Killen som ringde påståd att ha hittat ett företag som tänkt peka om mitt företag till en annan server.Han påståd att företaget och killen som hette tord köpte upp domännamn och sen gjorde så att mitt .se inte skulle fungera .Eftersom jag är helt tappad bakom en vagn så bad jag om att få ringa upp men det gick inte för att han hade inget direktnr påstod han..Blev då misstänksam och bad honom ringa när sambon kom tillbaka..han ringde  och då visade det sig att han sålde typ .com .net till mer än 3 dubbla priset och menade att om vi inte köpte alla dessa + abonnemang på 800:- per år så skulle vi i princip inte ha någon sökning på vårt .se kvar..

Bra sälj knep att skrämma upp folk som inte kan..Nu kollade sambon upp företaget IT SKANDINAVIA har varken mejladress eller hemsida..Killen som han påstod köpte domännamn har bara en mobil med kontantkort ..JO JO

´Nu är det ju på det viset att det dom säljer inte går att värja sig emot men jag tror inte att någon som söker keramik går in på en sida som heter krukmakeri hemjord .net och sen hittar maskiner tittar vidare

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

pyromanen
0

Det stod om detta i lokaltidningen här nyss, det var då ett flertal nystartade småföretag runt Årjäng som hade utsatts för precis samma som du beskriver… hälst skulle de beställa med en gång pr telefon och det var just denhär taktiken med att göra dom oroliga för att något var på tok…

Rozzy
0

Jadu han eller en annan liknande snubbe ringde för par år sen han sa att det var bäst vi köpte .se adressen vi hade då .com

"annars visste man alldrig vad som kunde dyka upp för sida på .se adressen en med porrbilder eller olagliga bilder av något slag för det var ju en sån bra adress."

Min man tackade bara nej och la på visade inget intresse, sen gick han ut och tecknade adressen för en billig penning.

Han jobbar bara med design av hemsidor och hör mycket men detta var en ny melodi.

troll
0

Jag fick ett utskick från .SE om detta. Bra att du tog upp det här Abbi. Så långt räcket inte min näsa….Själv är jag allergisk mot telefonförsäljare överlag. De ringer alltid mitt i nattningen, ärna när jag läst sagan och släkt lampan och barnen varvat ner. Vi är anmälda till NIX-registret, men det funkar inte riktigt. Numera ber jag alltid att de ska skicka material, per mail eller snigel-post, då lägger de på.

Bruzapetra
0

Jag har också fätt nåt slags utskick, från spanien eller vad det nu kom ifrån, där det stor att för att jag skulle finnas med i "registret" och folk skulle kunna hitta mig på nätet så var jag tvungen att uppdatera min registrering… Det var bara attskriva på och skicka in med det frankerade kuvertet. Instucket i det finstilta så hittade jag den ringa summa av 8000/år…

LeWE
0

Rozzy: det måste va samma som ringde mig för nåt år sen. Det skulle kosta massor för att köpa upp alla olika domäner och han sa just samma till mig att det kunde dyka upp porrsidor i mitt namn. Jag blev först tveksam men sansade mig och tackade nej.

Ulla
0

Det verkar vara något som alla företag råkar ut för. Lerskap fick också något liknande för ett halvt år sedan. Eftersom min man också fått det så visste vi vad det var - ett riktigt fult försäljningstricks. Vi har struntat i det och det har aldrig dykt upp någon porrsida som kallar sig lerskap.com eller lerskap.nu eller liknande. Vad skulle de förresten tjäna på det? Fler besök?

Större företag går någon annanstans och registrerar fler domäner där mycket billigare.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

pyromanen
0

#6, den var rolig Ulla, fler besök, man kanske skulle skaffa sig ett domännamn som är snarligt någon porrsite för att få fler besökare…:)

Ulla
0

Det skulle nog löna sig bättre.Skrattande

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Rozzy
0

Vilken bizznis, Porrkeramik.se!

Fast den är säkert upptagen redan… undra förresten vad dom skulle säga om de ringde och försökte lura på en  .com adressen oxå om man redan hade porrkeramik.se…. skulle de hota med att man kunde få fram en riktigt tråkig vanlig keramiksida med Räcka ut tungan krukor!

[melker_h]
0

SEXYPOTTERY.COM är ledigt… En ny affärsidé!

/M

EvaLeraMM
0

Ha ha vilket gott skratt jag fick. Ska nog regga lerbrottning.se och lägga upp en film på en lerkran i arbete. Är säkert någon som går igång på det är jag rädd för. :o)