Ugn sökes
Hejsan!
Då jag och min tjej är inne på att köpa egen ugn så tänkte jag kolla lite begagnat först!
Finns det någon som har en ugn mellan Stockholm och Danmark? Bor i Båstad men kan köra långt för rätt saker.
En ugn som kräver lite jobb innan den är körbar är även det intressant!
När det kommer till storlek så är nästintill allt intressant!
Mvh Svante Larsson
Har ingen ung att sälja men en grej som Bosse tog upp nyligen kan vara värt att känna till. Ugnen måste kunna stå upp hela vägen. Du kan inte välta ugnen och packa in den bak i en Volvo kombi.
#1: okey! Hade ingen aning. Tack för informationen! 😄

Hej, jag har skickat pm på messenger till dej. Finns ugn i Hasslöv - inte alls långt från er!
Mvh Irene
#2: Hej Svante. vet inte om du hunnit skaffa ugn ännu, men jag har kanske en lösning.
Jag har ärvt en emalj-/silverugn efter morfar. Den har en del år på nacken och kan behöver en översyn av elkablar/kontakter. Vore tråkigt att behöva kassera den utan att ha erbjudit den till någon intresserad. Förutom ugnen medföljer en stor låda med metallämnen, emaljpulver och annat smått & gott. Ugnen, och jag, finns i Stockholm.
felskrivet
- Redigerat 2022-06-13 15:50 av andersborgen
#0: Har du fått napp? Jag är på väg att sälja min ugn. 290 liter, ca 10 år gammal. Om du är intresserad skickar jag bilder och data
mvh
Eli Keller
0706379200
#4: Oavsett om Svante nappar eller inte, så ska du givetvis se till att ugnen får leva vidare. Även icke fungerade unga brukar gå att rädda.
Vilken temperatur kan den gå upp till? Jag vet verkligen inte, men jag gissar att det kan vara så att din ugn inte klarar de högre temperaturerna, iaf för stengodsglasyrer.
Hej vi har en Nabertherm N 150 till salu från 2010. (Finns på Österlen kan transporteras till Båstad)
Anders
0708-133837