Manual till ugn
Hej,
Det är en gammal "PA 400", och den är mycket enklare att sköta än den ser ut…🙂
Jag skickade dig ett PM med litet hjälp.
"Don't Panic" (Douglas Adams)
Tack!
#1: hej !
Jag har också en sådan ugn men bara ett program . Har du fler program. Jag är nybörjare. Har manual till program 4.
Vänliga hälsningar
Leenakeramik
Den här automatiken fanns i (åtminstone) tre olika utföranden:
PA400
PA600
PA800
Hur skiljer man dem åt…?
På PA400 saknas rattarna E2, T3, och utjämningsur 2, vilket innebär att man bara kan köra programmen 1 - 4, dvs de två översta graferna på panelen.
På PA600 saknas ratten till utjämningsur 2, vilket innebär att man kan köra programmen 1 - 6, dvs de tre översta graferna på panelen.
P5 och P6 möjliggör att köra två styrda ramper (+ full fart) på vägen upp (om man behöver det…)
PA800 är "komplett", dvs ingen ratt saknas, och man kan köra programmen 1 - 8 (alla fyra graferna på panelen)
P7 och P8 möjliggör att även lägga in en hålltid mellan de två ramperna E2 och E1 (om det skulle behövas)
I praktiken kan man göra "nästan allt", enbart inom Program 4.
Jag skickade dig ett PM som visar hur.
- Redigerat 2022-07-27 13:09 av Bo§e
PA400
PA600
PA800
En gång i tiden fanns en väldigt snårig 😬 och mångordig bruksanvisning till de här styrningarna, och den snarare stjälpte än hjälpte…
Tittar man på graferna på panelen, framgår det att den faktiskt är sin egen bruksanvisning….
Ruta 1: Program 1 och 2.
Här ser man att P1 och P2 avser en Brännkurva med full fart hela vägen upp, frivillig utjämning (P2), och sedan rakt ner…
Inte så ofta man behöver köra så här…
Ruta 2: Program 3 och 4.
Här finns allt som är användbart under normala omständigheter:
En Brännkurva som börjar med en långsam ramp, därefter "full fart" till toppen, och en frivillig utjämning (P4) på slutet…
P4 innefattar egentligen allt som en keramiker behöver.
Ruta 3: Program 5 och 6.