Drejskiva
Vem vänder man sig till om drejskivan behöver service?
Min började vibrera och det blev plötsligt svårt att centrera, särskilt när jag hade en stor klös på skivan. Trodde att det var golvet som var ojämnt med det är inte det som är problemet. Efter ett antal försök började det lukta en aning bränt och sedan dess har den inte varit igång .
Någon som har något förslag?
Vilken drejskiva är det…?
Märke….modell…?
Var finns den…?
"Don't Panic" (Douglas Adams)
- Redigerat 2022-10-07 20:05 av Bo§e
Det är inte så vanligt att det blir fel på Whisper-modellerna, och motorn och elektroniken är av ganska avancerat slag. M.a.o. inget man bör skruva i själv….
Jag skickade dig ett PM, och hoppas att det ordnar sig…
#3: nyfiken vad för fel uppstår på dessa?
#4: Det blir sällan några fel på Whisper-skivorna, men det har t.ex. hänt att det råkat komma in vatten i pedalen om man spolar golvet med slang, och glömmer att lyfta undan pedalen under städningen.
På modell 3 E (men inte "T") är pedalsladden ansluten med en liten skruvkontakt på maskinen.
Denna kontakt är en aning ömtålig, och det har hänt att den ryckts sönder, t.ex. vid ovarsam städning.
Det kan, om man har otur, leda till en kortslutning som skadar elektroniken.
Själva elektroniken och motorn är av en avancerad konstruktion som jag inte klarar av att beskriva (!).
Innehåller känsliga delar som jag inte vill rekommendera någon "hemelektriker" att mixtra med…..misstag kan bli väldigt dyra..
Som tur är händer det dock sällan något med detta drivpaket