Ferro frit 3110
Hej!
Ngn som har koll på vart i Sverige man ev kan köpa ferro fritt 3110- eller om ngn nära Borås/Gbg har en del som de inte använder och vill sälja snabbt och lätt?
Hör av er- tack!
Info@ninafinas.se
Ferro lade ner tillverkningen av originalfrittan för minst 25-30 år sedan, men sedan har det dykt upp något slags "3110" som seglat runt på marknaden i många år. Dess ursprung är dock oklart (åtminstone för mig…)
Men "3110" lever förstås kvar i gamla receptsamlingar, som om den vore evigt aktuell.
Litteraturen överlever, som alltid, "historiens gång", och berättar om det förflutna….
"Don't Panic" (Douglas Adams)
Spännande info som alltid Bosse! Så härligt med alla info och kunskap du sitter på ♥️
Vet att det säljs denna ersättare då gissar jag från många ställen utanför Sverige men osäker på om ngn har den i Sverige.
Hade lite bråttom så jag vill helst slippa räkna om och göra massa prover i det syftet.
Men i värsta fall är det det som gäller…
Hoppas på tur att ngn har den hemma hos sig och inte är en flitig användare av den- alternativt vet där man kan få hem den relativt snabbt 🌺
Ha en trevlig lördag alla…
/En som besviket får tralla hem från studion utan att fått blandat sina glasyrer 🙈
Lars Tärn har åtminstone tidigare haft en fritta som heter 3110, jag fick analysen på den och det är smama som Ferro 3110.