Keramik iFokus

Keramik

Läst 92 ggr
Zimbaone
0

Ferro frit 3110

Hej!
Ngn som har koll på vart i Sverige man ev kan köpa ferro fritt 3110- eller om ngn nära Borås/Gbg har en del som de inte använder och vill sälja snabbt och lätt?

Hör av er- tack!
Info@ninafinas.se

Bo§e
0

Ferro lade ner tillverkningen av originalfrittan för minst 25-30 år sedan, men sedan har det dykt upp något slags "3110" som seglat runt på marknaden i många år. Dess ursprung är dock oklart (åtminstone för mig…)

Men "3110" lever förstås kvar i gamla receptsamlingar, som om den vore evigt aktuell.
Litteraturen överlever, som alltid, "historiens gång", och berättar om det förflutna….

"Don't Panic" (Douglas Adams)

Zimbaone
0

Spännande info som alltid Bosse! Så härligt med alla info och kunskap du sitter på ♥️

Vet att det säljs denna ersättare då gissar jag från många ställen utanför Sverige men osäker på om ngn har den i Sverige.

Hade lite bråttom så jag vill helst slippa räkna om och göra massa prover i det syftet.
Men i värsta fall är det det som gäller…

Hoppas på tur att ngn har den hemma hos sig och inte är en flitig användare av den- alternativt vet där man kan få hem den relativt snabbt 🌺

Ha en trevlig lördag alla…
/En som besviket får tralla hem från studion utan att fått blandat sina glasyrer 🙈

luddolera
1

Lars Tärn har åtminstone tidigare haft en fritta som heter 3110, jag fick analysen på den och det är smama som Ferro 3110.