Ugn som strejkar
Skulle idag köra min första skröj iugnen jag köpt begagnad. Den startade fint och gick bra de första timmarna men när jag tittade till den igen efter 7 timmar hade den stängt av sig. Propparna verkar inte ha gått i proppskåpet så troligen någon kortis i ugnen.
Någon som har tips på vad som kan ha hänt och var jag kan få hjälp att lösa det? Vet inte namnet på ugnen men bifogar bilder. Någon kanske känner igen modellen.
[
]()
Hur varmt var det då du såg på ugnen? Och stod det något på displayen? Är det fasta program som du har använt?
Ja jag använde fast program Skröj långsam, den hade kommit upp i 150 drygt när jag såg den igång men har ju ingen aning om vad den var uppe i när den lade av.
Hade "allt" slocknat när du kom dit…?….displayen och alltsammans….?
Eller lyste displayen och visade temperaturen när du kom till ugnen…?
Om den var helt släckt, kan du ha haft ett strömavbrott…..
I så fall är det bara att prova igen.
Men, om inget händer (inget tänds) när du slår på huvudbrytaren, är det troligen säkringen i automatiken som gått.
(Åtkomlig från undersidan, bredvid sladden)
Lämplig säkringsstyrka 40 mA, men går också med 50mA.
https://www.kjell.com/se/produkter/el-verktyg/elektronik/sakringar/glasrorssakringar/glasrorssakring-5x20-mm-50-ma-trog-t-p41171
Berätta hur det går.
"Don't Panic" (Douglas Adams)
- Redigerat 2023-09-29 09:02 av Bo§e
Instrumentet var släckt när jag kom tillbaka så säkring i styrenheten låter troligt. (För det är väl i den du menar?) Testar om jag hittar den och återkommer med hur det går.
Titta efter en plastskruv intill sladdgenomföringen på undersidan.
"Don't Panic" (Douglas Adams)