Keramik iFokus

Keramik

Läst 226 ggr
bjorn.lindberg
1

bröt fingret ...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tips, försök inte borra upp spikband

ler
1

Men usch då, har det just hänt och vad gör dom på sjukhuset? Gips eller vad

bjorn.lindberg
1

#1: nageln kom av men roten klarade sig så jag får en ny, om 3 månader säg. de försökte räta ut det så gott det gick och nu sitter det på en skena. inget drejande för mig på ett bra tag tyvärr. blev precis klar med vedugnen som vi brände idag, kollade mest på och hejade, såg fram emot att ha tid att dreja så det var ju lite snopet. antar att jag får göra nåt som inte är geggigt, typ skissa på muggar, skissar aldrig så det kanske är en god forcerad investering.

ler
0

Ja det är ju en bra idé nu när du är handikappad, hoppas att det inte gör ont

bjorn.lindberg
0

#3: nä det är inte så farligt, det är mest jobbigt när man bumpar i nåt med fingret

nyburgaren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Trist men du är inte ensam om att skada dig! Jag höll nästan att kapa av mig ett finger igår! Så jag får också hålla mig ifrån drejskivan!

ler
1

Men nu måste ni tänka på säkerheten, hoppas att det inte var allvarligt

Ulla
0

#0: Aj då! Så jobbigt. Det där med nageln lät otäckt. Det tar väl lång tid innan du kan använda fingret som vanligt igen.

#5: Hoppas det gick någorlunda bra.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Bo§e
0

#0: Ruskigt när sådant händer, men bra att du blev väl omhändertagen.
En liten positiv vinkling är, att när man tvingas ur sina rutiner ett tag, kan det leda till nya tankar och idéer….

#5: Usch..!…den där maskinen skall man ha respekt för…!
Kom du undan med "blotta förskräckelsen"..?

"Don't Panic" (Douglas Adams)

bjorn.lindberg
0

#5: fy fan, hur gick det? behövde du sy?

bjorn.lindberg
0

#8: jag hoppas lite på det, har lite svårt att se hur jag skall få tiden att gå annars

Bo§e
0

Bilden i #0: Fotade du av en bild på en skärm, eller lät de dig få en bildfil ur sitt system..? (Nyfiken)

"Don't Panic" (Douglas Adams)

• Redigerat 2023-10-24 12:34 av Bo§e
bjorn.lindberg
0

#11: det är fotat från en mackapär som tar en röntgenbild och visar det på en skärm. tänk ett arbetsbord med en kamera ovanför. den är snabb så doktorn kunde sitta och bända på fingret, ta en bild kolla om det blev bättre och prova igen.

bjorn.lindberg
0

#6: det lustiga är att det alltid är smågrejorna som "borde gå fort" som ställer till det. jag har en bänksåg för att såga tegel, 400 mm från husqvarna som är otroligt läskig, den hade kapat av min hand på nolltid. när jag använder den så är det alltid full koll på att allt är där det skall, inget skräp som kan komma emellan, inget man kan snubbla på, kolla att snitten är rimliga och inte drar för mycket, om jag är för trött står jag över osv. sen när det skall göras nån liten grej så vill man inte investera i säkerhet på samma sätt, tar för mycket tid osv.

nyburgaren
0

#9: jag tejpade ihop fingret men allt gick på 10 del sekund så satt maskinen fast i tröjan! Tur att maskinen stannade då! Fingret som en halvskalad apelsin och lite skärsår på magen! Är på jobb igen och glaserar idag med gummihandskar!

bjorn.lindberg
0

#14: ok skönt att det inte var värre!

Ferruma
0

#0: Ajajaj, stackare!

Fredrik1976
0

#5: Hur gick det där till?! Hoppas du klarade dig bra!

evajennymaria
0

#5: Min vinkelslip ser inte ut så där, men jävlar vad jag har skrämt livet ur mig själv när jag putsade av sättpelare häromsistens. Jag stängde av, tog en fika och tummade en skål för att lugna nerverna.

Ulla
0

#5: Jag tycker att min vinkelslip känns otäck att använda. Efter att ha hört om din olycka så kanske jag överlåter jobbet åt någon som är starkare i fortsättningen.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_