Keramik iFokus

Keramik

Läst 334 ggr
ler
2

Handla på nätet

Hej hur många är det som handlar lera och glasyrer på nätet från Tyskland och andra länder?

• Redigerat 2024-01-22 12:41 av ler
ler
0

Och vad tycker ni om det?

• Redigerat 2024-01-22 12:41 av ler
Ferruma
0

BSZ handlar jag från ibland. Fruktansvärt gammalmodigt. Med Carl Jäger funkar det bättre.

ler
1

Ja man får ju betydligt billigare lera och glasyr och pris på transport är ju inte dyr

eleonore_2
2

Hej,
Innan brexit har jag handlat från Storbritannien, alltså små verktyg och torra glasyrer/ingredienser. Lera köpte jag från Sverige, men jag har inte hållit på så länge med keramik här i Sverige.

Har tidigare bott i Finland och handlar fortfarande verktyg och glasyr material från min favorit finsk leverantör som har ett väldigt brett utbud av material, lera, verktyg och… bra priser :). Men utöver fraktkostnaderna måste man också tänka på hur är kronan jämfört med euron. Har ändå kommit fram att det lönar sig att köpa från utlandet. I november förra året jämförde jag en lista på 30 vanliga keramik ingredienser och för det mesta var det billigare utomlands inklusive frakt. (med några undantag! Tennoxid var prisvärd i Sverige!)

När det gäller stora mängder lera har jag ingen erfarenhet av att köpa utomlands. Alla leverantörer erbjuder ju frakt på pall så man kan få en rymlig fraktkostnad vid större beställning.

LeWa1
2

Hej, jag har köpt från både Polen, Tyskland och England. Men nu har jag hittat ett i Danmark som jag har tyckt fungera bra! Bra paketerat, bra priser (även omräknat i svenska kronor), bra fraktpriser! De känns professionella!

https://silicanordic.dk/

Hos Silica Nordic handler vi med kvalitetsprodukter til keramik. Vi har alt, hvad der skal til i hele processen lige fra ler og glasur til keramikovne.
L.A.E
0

#5: Vilka säljer i Polen ?

LeWa1
0

#6: De heter A&T Ceramika! Har varit svårt att komma in på deras sida tycker jag!

Mollybusmus
0

#5: Vad kan ni rekommendera för lera för att handbygga saker? Exempelvis tallrikar, ostkupa osv? Jag har tänkt att köpa
930
264 Men skulle nog vilja ha ett tredje alternativ också. Är ute efter färgen grå, vit eller beige🤗

Mvh relativt nybörjare som inte har någon Drejplatta hemma

ler
0

KM från Sibelco eller 11sf från Witgert

• Redigerat 2024-01-29 15:17 av ler
Mollybusmus
0

#9: Finns de att köpa på silcica? Vad heter de isåfall där?

ler
0

Det får du fråga dom om