Keramik iFokus

Keramik

Etikettoff-topic
Läst 1317 ggr
lotta2
0

Nytt år i verkstaden

Nytt är = nya löften? Jag försöker alltid att tänka att jag ska hålla renare omkring mej… det brukar funka någon vecka det ;D

Jag har som vana att på nyårsdagen städa rent i min verkstad och göra det där man aldrig riktigt hinner med annars som att olja sken och verktyg, tvätta rent i hyllorna, och slipa slingor mm. Känns så skönt när det väl är gjort.

Någon annan som har något annat sätt att börja året på? Eller ligger ni med huvudvärk ;D ???

pluppan
0

väntar på att Ivanhoe ska börja……det räcker gott en dag som denna Flört

skönt med en film som man sett många gånger då gör det inget om man slumrar till ibland

Vavrakeramik
0

jag har inte varit i verkstan sen före julafton nu, börjar längta. På torsdag eller fredag får jag äntligen jobba igen…

pyromanen
0

Två av mina 3 barn fyller år imorgon… så året börjar med att planera 2 kalasar….  Det ena blir 11 stycken 5-åringar.

lotta2
0

Usch, jag har heller knappt varit i verkstaden på ett tag och tyvärr blir den inte renare under tiden som jag inte är där heller. Inga små féer som städar undan inte. Fick hjälp av barnen som iaf nu är i ålderna  10+ 11 år och som  alltid letar extra sätt att tjäna pengar på,  så jag tur att dom nått "användbar" ålder nu, och kan tjäna en hacka på att hjälpa till i verkstaden och tvätta golv mm …;D  Det är ju trevligt med sällskap också.

Hehe Pyro, 11 st 5 åringar på fest, hu…Det låter jobbigt…:D Hoppas ni får det trevligt iaf. Festlig tajming med 2 som fyller år på samma dag, jag antar att dom inte är tvillingar? Annars riktigt ovanligt…

abbis
0

Vi håller på och inventerar….men inte idag …idag är en sofftar dag

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Vanja-K
0

11 st 5 åringar. Vilka minnen det väcker!  Sen kom första discot hemma. Då gick det inte an med vanligt kalas. Yngsta sonen 8-9 år som danasr tryckare med en  söt tjej. Det var då det! Nu blir det bara tryckare med sin fru.

Idag hade jag bara tänk att slappa. Men allteftersom dagen går så börjar jag förbereda för en utställning. Sen blir det liteslappt ignen med operamusik, samtidigt som jag gör en tenntrådsring till min son.

pyromanen
0

#4: Den ena fyller 6 den andra 14, så de är inte tvillingar!.  Vi har hittat en bra överlevnadsstrategi för småttingkalaset tror jag.  Utekläder stod det på inbjudningskorten, och sen har vi (12-åringen, nästan 14-åringen och jag) planerat en skattjagt i skogen där det dyker upp ett troll med mera och långt ute i skogen blir det korvgrillning och först när de har sprungit av sig 90% av energin blir det tårta och fiskedam inomhus :)

14 åringar är ju lättare- vill hälst att man ska hålla sig undan :) då kan jag ju klyva ved till bränningen på söndag…

Ulla
0

#7 Det låter som ett super upplägg.:)

Jag håller ju till i en delad verkstad så för mig blir det mest att ladda och komma igen med nya idéer och ny energi. Men efter att ha hållit mig borta så länge så riktigt längtar jag tillbaka. Ska verkligen bli kul att åka dit imorgon. Hoppas att resten av gänget är där. Risken blir väl att det blir för mycket prat och för litet verkstad. Skrattande

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Bruzapetra
0

På måndag går jag ut till jobbet för första gången på 10 månader, åh det bara spritter i kroppen på mig:DD Försöker strukturera upp vad jag ska börja med nu för det mesta behöver göras. Har så mycket tankar och ideer nu i huvudet som bara virvlar runt… Det ska bli så SKOJ!!! till 12-slaget har jag beställt lunchen från hemmamaken inne i huset:)

rakuLotta
0

Vag kul det låter Petra, och vad skönt att få matservice på hemmaplan.! Intressant att höra hur det går med töserna ..om de förstår att du ska jobba och inte kommer utspringande till dig i verkstaden…eller det kanske mannen kommer göraFörvånad…hi,hi..

Lycka till…och ha så skoj/Lotta

vibeke
0

Inventering, bokföring och städning. Låter kul va'?!  Men det känns bra när man är klar med eländet.

I övrigt ägnar jag mig åt att bli frisk från dunderförkylningen jag fick "i julklapp" uppe i Mora.