Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutrustningköp-och-säljkeramikugnarförsäljningugnkeramikugn
Läst 65 ggr
S Berry
0

Värde Naber 2804

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Hej!
Min vän har en Naber 2804 som jag har lovat att hjälpa henne att sälja. Hon hade en keramikverkstad tills för 15 år sedan cirka. Sedan dess har den stått i ett källarförråd, oanvänd. Ugnen är gammal, från 80-talet, men har tagits väl omhand. Ny automatik, Thermocomputer TC 40 införskaffades ett par år innan verkstaden lades ner.

Jag undrar om ni vet vad den kan tänkas kunna säljas för? Jag undrar också om man kan ha denna ugn med vanlig trefas?

Ugnen finns i Stockholmsområdet och en del tillbehör, som några sättplattor m m ingår.

Med vänlig hälsning, Sofia

Bo§e
0

En Naber 14H (15 kW) är i grunden en riktigt bra ugn, som många skulle ha glädje av i många år till….

Men det syns att den behöver en uppfräschning med nya element, och kanske också nya steatitrör, samt en genomgång av styr- och mätsystem, vilket blir en kostnad för nästa ägare.
Därför är det svårt att sätta ett lämpligt pris på ugnen i dess nuvarande skick….och det beror ju också på hur bråttom det är med en försäljning…

Den är definitivt värd en renovering, men det blir ju nästa ägares sak att väga in i kalkylen…

Jag skickade dig ett PM.

"Don't Panic" (Douglas Adams)