Keramikugn 16 L
Hej ,
Jag funderar på att köpa en liten ugn snart. Hur många normalstora muggar får plats inne 16 L toppmatad ugn ca?
Mvh/ Åsa
#0: Beror på vad som menas med normalstor mugg och ugnens form? Har du nån kandidat för ugn? Borde finnas dimensioner. Räkna med att det försvinner 5 cm på brädden och höjden. Kanske lite mer på höjden om du har en platta i botten på ugnen, vilket man typiskt har.
Jag har en sån liten med kvadratisk form. Får i två våningar med 4 muggar om de inte är för stora. Så allt mellan 2-8 beroende på ugn och mugg.
#2: Tack för svar. Ok då vet jag på ungefär :)
Jag fiunderar på om en Nabertherm top 16 kan vara något. Jag är hobbykeramiker. Men nu har jag samlat på mig en hel del att bränna 😅
Nabertherm Top 16R är en väldigt bra ugn. Kanske den bästa 1-fasugnen, om man tänker sig stengodsbränning…
Dvs om du frågar mig…🙂
"Don't Panic" (Douglas Adams)
Också om du frågar mig, den är verkligen bra och nog med element, jag tänker att du kan ha två lager i den, den är 23 cm i höjden och 29 i diametern
Nu räknar jag litet slarvigt, men i N16R borde det få plats ca 7-8 "vanliga" muggar per skift, dvs 14-16 muggar totalt per bränning….
Ungefär….🙂
"Don't Panic" (Douglas Adams)
#6: Tack snälla! Känns positivt 😊
#7: Tack för svar! Känns som den skulle vara perfekt för mig!