Keramik iFokus

Keramik

Etiketterkeramik-bränningugnbränningsökesstockholmuthyrning
Läst 158 ggr
GarmrHuset
0

hyra ugn för bränning (söder sthlm)

Hejsan!
jag undrar om det är någon in närheten av tyresö/älta/nacka eller omnejd som har en ugn som jag skulle få hyra att bränna enstaka ark i lite då och då? Och hur mycket det skulle kosta?

jag illustrerar som hobby (min profilbild är något jag gjort tex) men ang lera är helt ny och har bara skulpterat i fimo lera ett tag och tänkte pröva köpa keramiklera och göra något litet alster men som då behöver brännas såklart.

jag har tittat i tråden ''plats i kermikverkstad'' och jag behöver egentligen inte en hel arbetsplats att arbeta på då jag tänkt göra små skulpturer kanske mellan 10-15 cm högt som mest och det har jag plats för hemma och torka på då jag inte heller har behov utav flertal kilo av lera och drejningsplats och glasyr.
det hade varit kul att kunna glasera såklart men jag har ingen kunskap av det.
även göra Gjutform av en liten skulptur som jag sen kan gjuta och bränna i liten kapacitet skulle vara av intresse.

Önskan är väl att kanske gå en keramikkurs någongång men då jag studerar heltid har jag varken råd eller tid på eftermiddagarna att gå på ytterligare kurser tyvärr.

om någon har möjlighet till att hyra ut sin ugn i närheten av tyresö omnejd så hör gärna av dig!

här eller på min mail : Izowyn@gmail.com

skulle lämna mitt nummer med men jag får konstant spam samtal så jag svarar tyvärr inte på nummer jag inte känner igen.

Med vänliga hälsningar Antonia!

CarolineW2023
0

Man kan bränna hos Seemans på Norr Mälarstrand:) Kontakta dem innan, lycka till!
https://seemann.nu

GarmrHuset
0

#1: tack!
Har ingen bil tyvärr och åka kommunalt genom stan med keramik i ryggsäcken är något jag sparar som sista möjlighet om det inte finns något närmare haha
Men tack så mycket! :D