Keramik iFokus

Keramik

Etikettskulptur
Läst 371 ggr
Staffan
2

Keramiksvampar

svampar.jpg

Om jag hade hittat några roliga keramiksvampar (typ ovan) så hade jag med stor sannolikhet slagit till. Tycker det är roligt med fina trädgårdsdekorationer! :)

// Staffan

Bo§e
1

Fint…!
På vilken sida i svampboken hittar man dessa arter…? 🙂

"Don't Panic" (Douglas Adams)

Denna kommentar har tagits bort.
ler
2

Grönfläckig krämla är väl den ena vad den blåa heter vet jag inte men kunde vara kul att smaka

Ulla
0

Jag avråder från att smaka på den med röd hatt. Rött brukar signalera fara. Tänk bara på trafikljusen.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Staffan
0

Ätliga eller inte; jag skulle kunna tänka mig att ha allihopa i min trädgård. Tycker de är superfina - särskilt tillsammans… :)

Bagossa
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Inför varje bränning har jag lite plats kvar och då brukar jag knåpa ihop en svamp och slänga med. Oftast får den någon överbliven slatt glasyr. Nu börjar det bli några stycken. Tips, gör ett hål i botten så att du kan trycka in en grillpinne. Då går de att förankra i jorden på ett bra sätt.
Här är bilder på ett par.

Ulla
0

#6: Åh, vad fina!
Vilken bra idé förresten. Nu fick jag också lust att göra en svamp då och då.

_
_

purmamarca
1

#6: Såååå fina och inspirerande 🍄‍🟫

Bagossa
0

Tackar tackar!
Jag har några i blomkrukorna inomhus, fast mindre. Det ser ganska trevligt ut det med.

Niklas
2

Det finns säkert en marknad för keramiksvampar i olika storlekar att sätta i trädgården eller bland sina krukväxter. Kanske till och med ensamma i krukor utan andra växter. Jag gillar både dem i #0 och #6. 🙂

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

ler
0

Ja och stora svampar till offentlig utsmyckning

Ulla
1

#10: Jag kan se det framför mig: en blomkruka med bara svampar i, inga blommor alls. Så häftigt!

_
_

Niklas
0

#12: Precis. Man skulle kunna plocka ihop de sorter man gillar.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning