Keramik iFokus

Keramik

Etiketterglasyrermaterialkeramikugnarförsäljningdrejskiva
Läst 500 ggr
idaosk
0

Prisidé försäljning.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7

Hej,

Jag har en nästan en hel uppsättning till en lite hobby- kermaikverkstad som jag tänker sälja och skulle behöva hjälp med vad man kan ta för detta?

× Det är en hobbyceram ugn som går upp till 1260g. Ej 3fas.

× En seeman drejskiva, oklar årgång. Denna skulle de dock behövas byta rem på när den går ner i fart om man har för tung lera på.

×En ratcliffe drejskiva från -95.

Samt en del lera som är kvar. Både lergodslera som torkat i förpackningarna samt stengodslera. En hel del olika glasyrer, både för stengods samt lergods och en hel del tillbehehör samt en kavlett.

Tänkte sälja allt tillsammans, så gärna förslag på paketpris. 😊

• Redigerat 2025-12-28 14:15 av idaosk
Kickand
0

#0: Hej, är tyvärr bara intresserad av ugnen. Hur många liter tar den alt. invändigt mått. Om du skulle kunna tänka dig att sälja den separat.
Skickat DM
Kicki

idaosk
0

#1: Hej Kicki,
Jag tänkte sälja allt i ett så jag får bort allt på en gång. 😊

• Redigerat 2025-12-28 14:14 av idaosk
Kickand
1

#2: ok lycka till!

andrea_karlsson
0

#0: Hej! Jag sålde min verkstad för något år sedan på samma sätt. Då kollade jag upp vad nypris är på ugn i samma storlek och även nypris på liknande drejskiva. Priset på ugnar har stigit mycket de senaste åren så det är bra att hålla koll på, är ugnen i gott skick kan den därför ha ett bra andrahandsvärde. Jag sålde allt på blocket och det fungerade bra, en del skambud men gick förvånansvärt snabbt att sälja allt. Lycka till!

Nyfiken o Gammal
0

#0: Vad har du tänkt dig för pris själv?

I vilken stad finns grejerna ?

Mvh Lars

Nyfiken o Gammal
0

Inget svar….