Prisidé försäljning.
Hej,
Jag har en nästan en hel uppsättning till en lite hobby- kermaikverkstad som jag tänker sälja och skulle behöva hjälp med vad man kan ta för detta?
× Det är en hobbyceram ugn som går upp till 1260g. Ej 3fas.
× En seeman drejskiva, oklar årgång. Denna skulle de dock behövas byta rem på när den går ner i fart om man har för tung lera på.
×En ratcliffe drejskiva från -95.
Samt en del lera som är kvar. Både lergodslera som torkat i förpackningarna samt stengodslera. En hel del olika glasyrer, både för stengods samt lergods och en hel del tillbehehör samt en kavlett.
Tänkte sälja allt tillsammans, så gärna förslag på paketpris. 😊
- Redigerat 2025-12-28 14:15 av idaosk
#0: Hej, är tyvärr bara intresserad av ugnen. Hur många liter tar den alt. invändigt mått. Om du skulle kunna tänka dig att sälja den separat.
Skickat DM
Kicki
#1: Hej Kicki,
Jag tänkte sälja allt i ett så jag får bort allt på en gång. 😊
- Redigerat 2025-12-28 14:14 av idaosk
#2: ok lycka till!
#0: Hej! Jag sålde min verkstad för något år sedan på samma sätt. Då kollade jag upp vad nypris är på ugn i samma storlek och även nypris på liknande drejskiva. Priset på ugnar har stigit mycket de senaste åren så det är bra att hålla koll på, är ugnen i gott skick kan den därför ha ett bra andrahandsvärde. Jag sålde allt på blocket och det fungerade bra, en del skambud men gick förvånansvärt snabbt att sälja allt. Lycka till!
#0: Vad har du tänkt dig för pris själv?
I vilken stad finns grejerna ?
Mvh Lars
Inget svar….